توسط انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

برپایی نمایشگاه آثار برتر جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در لبنان

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان، نمایشگاهی از آثار برتر چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در محل موزه یونسکو بیروت برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ - 27February 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، به مناسبت دهه هنر مقاومت کشور لبنان و به دعوت رایزن فرهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس اقدام به برگزاری نمایشگاهی از آثار برتر چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت که شامل 150 اثر کاریکاتور و 50 اثر پوستر می باشد در محل موزه یونسکو بیروت از تاریخ 3 لغایت 13 اسفندماه کرده است.

شایان ذکراست سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر بخش کارتون و کاریکاتور چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت به نمایندگی از انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن حضور در این نمایشگاه شش جلسه کارگاه آموزشی (ورک شاپ) برای هنرمندان و دانشجویان لبنانی در محل دانشکده‌های هنرهای المعارف، جمعیت ابداع شهرداری حاره حری، جمعیت حزب‌الله، دانشگاه معهد نبطیه، دانشگاه هنر روح القدس کاسلیک (دانشگاه مسیحیان کاتولیک نیسان)، دانشگاه اسلامیه و نشست با هنرمندان و مدیران هنری در رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برگزار کرد.

وی از طرف دانشگاه اسلامیه تندیس بلورین دریافت کرد و همچنین در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یونسکو موفق به کسب تندیس ناجی العلی شد.

گفتنی است چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت در چهار رشته نقاشی، کارتون و کاریکاتور، پوستر و آثار حجمی با نمایش آثاری از هنرمندان 71 کشور جهان از تاریخ بیستم آذرماه لغایت بیستم دی ماه سال جاری به میزبانی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها