شیخ عبد الله صالح در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هر اقدامی علیه شیخ عیسی قاسم تبعات بین‌المللی دارد/ ملت بحرین از حقوق قانونی خود عدول نمی‌کند

جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه 4 گزینه برای شیخ عیسی قاسم در نظر گرفته است، گفت: اجرای هرکدام از این گزینه‌ها نه‌تنها باعث ایجاد بحران در بحرین می‌شود، بلکه در خارج از بحرین نیز آشوب‌هایی به پا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ - 27February 2017
هر اقدامی علیه شیخ عیسی قاسم تبعات بین‌المللی دارد/ ملت بحرین از حقوق قانونی خود عدول نمی‌کند«شیخ عبدالله صالح» جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس با تاکید بر اینکه انقلاب بحرین تا پیروزی نهایی به مسیر مسالمت‌آمیز خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: شش سال از عمر انقلاب بحرین می‌گذرد و رژیم آل خلیفه در این شش سال برای خاموش کردن شعله این انقلاب از هیچ‌گونه اقدامی سرکوبگرانه دریغ نکرده است؛ اما با این وجود می‌بینیم که انقلاب ملت بحرین وارد هفتمین سال خود شده و به هیچ عنوان از اهداف اعلامی خود عقب‌نشینی نکرده و نخواهد کرد و به تمام مطالبات خود خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: ملت بحرین ملتی مسالمت‌آمیز است؛ اما در عین حال آماده است از حقوق مشروع خود با تمام امکاناتی که در اختیار دارد، دفاع کند و از آن عدول نمی‌کند.

جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی در خصوص بازگشت مجدد استعمارگران پیر به بحرین گفت: با توجه به اینکه کشور بحرین منطقه نفوذ غربی‌ها شده است، لذا نمی‌خواهند هیچ‌گونه تغییر و تحولی در حکومت این کشور صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه آل خلیفه از مزدوران اردنی، پاکستانی و سعودی در سرکوب ملت بحرین استفاده می‌کند، بیان داشت: پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در بحرین تاسیس کرده‌اند دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ هدف اول حمایت و محافظت از حکومت آل خلیفه در بحرین است. هدف دوم نیز حضور در منطقه برای توطئه‌چینی برای برخی کشورها مخصوصا جمهوری اسلامی ایران با همکاری برخی کشورهای خلیجی می‌باشد.

عبدالله صالح در ادامه در خصوص آخرین وضعیت شیخ عیسی قاسم که از سوی رژیم آل خلیفه سلب تابعیت شده است، تصریح کرد: منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه «الدراز» تقریبا 250 روز است که تحت محاصره نیروهای امنیتی آل خلیفه قرار دارد. اقدامات سرکوبگرانه نیروهای آل خلیفه منجر به شهادت و مجروح شدن برخی از هواداران شیخ عیسی قاسم شده است؛ یکی از آنها مصطفی حمدان که توسط نیروهای آل خلیفه مورد اصابت قرار گرفته و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه ملت بحرین به سمت پیروزی پیش می‌روند، گفت: رژیم آل خلیفه هر اقدامی بخواهد علیه شیخ عیسی قاسم انجام دهد، نه‌تنها باعث ایجاد تغییر در مسیر انقلاب بحرین نخواهد شد، بلکه ملت بحرین را در پیشبرد اهداف انقلابی خود مصمم‌تر از گذشته خواهد کرد تا اینکه از حکومت ظلم و فساد آل خلیفه رهایی یابند.

عبدالله صالح در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در صورت هرگونه اقدامی از سوی آل خلیفه علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ملت بحرین چه واکنشی از خود نشان خواهند داد، گفت: رژیم آل خلیفه 4 گزینه برای شیخ عیسی قاسم در نظر گرفته است؛ گزینه اول محاصره کردن شیخ عیسی در منطقه الدراز و ممنوع کردن سخنرانی و برپایی نماز جماعت از سوی وی است. گزینه دوم زندانی کردن شیخ مثل سایر شخصیت‌های دینی می‌باشد. گزینه سوم نیز تبعید شیخ عیسی قاسم به خارج از کشور و گزینه چهارم هم به شهادت رساندن وی است؛ که اجرای هرکدام از گزینه‌های مطرح شده نه‌تنها باعث ایجاد بحران در بحرین می‌شود، بلکه در خارج از بحرین نیز آشوب‌هایی به پا خواهد کرد که به هیچ عنوان به نفع آل خلیفه نبوده و تبعات ناگواری را برای این رژیم به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار