در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش دریابان شمخانی به سخنان وزیر خارجه عربستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سخنان وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه چرا در ایران انفجار تروریستی انجام نمی‌شود، گفت: تروریست‌ها در جایی می‌توانند انفجار و اقدام تروریستی انجام بدهند که در آنجا پرورش یافته‌اند.
کد خبر: ۲۲۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ - 27February 2017
تکذیب خبر دیدار با وزیر خارجه عربستان/ دستگاه امنیتی ایران هوشیار استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در جمع خبرنگاران و در خصوص عملکرد بسیج گفت: یکی از مزیت‌های مهم بسیج در تولید شبکه است و توانسته شبکه‌ای منطقی و علمی از دورافتاده‌ترین نقاط کشور را در جهت هدایت درست و تحقیق و توسعه موضوعی و کارکردی، شکل دهد.

وی این اقدام بسیج را موجب تحرکات در حوزه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: این توانمندی تنها بخش دفاعی را در بر نمی‌گیرد و همانطور که اظهار کردم به صورت موضوعی و کارکردی در خصوص موضوعات مختلف پهنه و شرایطی را به وجود آورده است که همانند روزهای آغازین جنگ با تشکیل هسته‌های کوچک، تیپ و لشکر توانایی مقابله با دشمن بعثی را به وجود آوردیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هسته‌های شکل گرفته علمی در کشور از جوانان رشد یافته در انقلاب، نوید بزرگی است و مسئولان کشور باید از آن حمایت کنند.
 
شمخانی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما دیداری با وزیر خارجه عربستان در بغداد داشته‌اید؟ گفت: تکذیب می‌کنم.
 
وی همچنین در خصوص ادعای وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه چرا در ایران انفجار تروریستی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها در جایی می‌توانند انفجار و اقدام تروریستی انجام دهند که در آنجا پرورش یافته‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ایران سرزمین بیگانه‌ای نسبت به تربیت تروریست است، ابراز داشت: همچنین ما دستگاه امنیتی هوشیار و مردم حاضر در صحنه‌ای داریم.
 
شمخانی یادآور شد: در برخی از کشورهای پیرامونی منطقه ما افرادی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند که در آنجا درس خوانده و زندگی کرده‌اند و عده‌ای نیز ماموریت گرفته و به جای دیگری رفته‌اند و به دلیل اختلاف سیاسی با زاویه‌های کم انتقام می‌گیرند. این کشورها مردمی یکپارچه‌ و سیستم امنیتی متناسب مبارزه با تروریسم ندارند.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها