مصوبه حمایتی مجلس از ایرانیان مقیم آمریکا

در جلسه علنی امروز عصر مجلس، دولت مکلف شد ۲۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از ایرانیان مقیم آمریکا هزینه کند.
کد خبر: ۲۲۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ - 26February 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 8 اسفندماه) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه سال 96 با پیشنهاد محسن کوهکن نماینده لنجان با الحاق یک بند به بودجه سال 96 با 150 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس این مصوبه مجلس، دولت مکلف است جهت جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال 96 مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش و اقتصاد و امور دارایی بالمناسبه از محل سهام قابل واگذاری و جدول 18 قرار دهد که در مقابل اقدام آمریکایی‌ها از ایرانیان استقبال شود.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در جریان ارائه پیشنهادش گفت: آغوش ایران برای همیشه برای ایرانیان مقیم آمریکا باز است؛ لذا از محل سهام قابل واگذاری2 هزار میلیارد ریال به صورت بالمناسبه در اختیار وزارت علوم و وزارت اقتصاد و امور دارایی قرار گیرد تا برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانی‌های مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه آمریکایی‌ها آسیب می‌بینند، اقدام شود.

وی تصریح کرد: اختصاص این رقم به ایرانیان خارج از کشور یک پیام روشن به دنیا است که جمهوری اسلامی ایران از تک تک تبعه خود در تمام دنیا حمایت کرده و برای آنها ارزش قائل است.

نماینده مردم لنجان درمجلس خاطرنشان کرد: در هر نقطه‌ای که با ایرانیان نامهربانی شود با اختصاص امکاناتی آغوش ایران به روی آنها باز است.

انتهای پیام/331

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار