حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی از برگزیدگان کتاب سال «حبیب»

بنیاد شعر و ادبیات داستانی در راستای حمایت از جریان‌های سالم ادبی و مردمی، با اهدای جوایز نقدی از برگزیدگان شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۲۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ - 26February 2017
حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی از برگزیدگان کتاب سال «حبیب»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان همانند دو دوره گذشته، برگزیدگان جشنواره ادبی انتخاب کتاب سال حبیب را مورد حمایت قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، برگزیدگان هر بخش 20 میلیون ریال و تقدیرشدگان هر بخش 10 میلیون ریال از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هدیه نقدی دریافت خواهند کرد.

«مهدی قزلی» مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پیش از این‌ها در مورد تقدیر از برگزیدگان کتاب سال شهید غنی‌پور گفته بود که خودش را متعهد می‌داند تا از جشنواره‌ای به قدمت، سلامت و خاستگاه جشنواره حبیب بیش از این‌ها حمایت کند؛ اما از آنجا که شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه علیه‌السلام اعلام کرده است حمایت‌ها به سمت برگزیدگان و کتاب‌های برگزیده برود، هدیه بنیاد شعر و ادبیات داستانی به برگزیدگان و تقدیرشدگان تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی، انتخاب‌های یک نهاد مردمی و مسجدی با گروه نویسندگانی که در کار انتخاب‌ها هستند، کتاب‌ها را قابل اعتماد می‌کند و من در هر مسئولیتی که باشم از جشنواره‌های مردمی و مسجدی حمایت خواهم کرد. چرا که این را وظیفه خود می‌دانم تا امکانات بنیاد را به سمت توسعه و گسترش ادبیات سالم و متعالی که خاستگاهش مساجد یا نهادهایی مردمی و دینی است، ببرم.

کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، فردا دوشنبه 9 اسفند با معرفی برگزیدگانش در شبستان مسجد جوادالائمه علیه‌السلام به کار خود پایان خواهد داد. این جشنواره را زنده‌یاد امیرحسین فردی و جمعی از نویسندگان فعال در این مسجد پایه‌گذاری کرده‌اند و همه ساله در اسفندماه، همزمان با سالگرد شهادت شهید حبیب غنی‌پور، نویسنده کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار