سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجرای 56 طرح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس/ دفاع از حرم در استمرار دفاع مقدس است

رئیس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امیدواریم بتوانیم سریع‌تر 56 طرح تحقیقاتی و مطالعاتیِ انجام شده برای موزه را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۲۲۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ - 26February 2017
/
سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، درباره برگزاری اولین جلسه هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: پیرو مصوبه فرمانده معظم کل قوا در مورد تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران در محل باغ‌موزه دفاع مقدس این شهر، اولین جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درتاریخ پنجم اسفند 1395 در ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد، که در آن جلسه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره موزه انتخاب شدند.
 
وی افزود: به دنبال آن نشست، اولین جلسه هیات مدیره موزه نیز برگزار و طی آن احکام اعضای هیات مدیره که به امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس هیات امنای موزه رسیده، تقدیم اعضای هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد.
 
سردار کارگر ادامه داد: در این جلسه دبیر و روز برگزاری جلسات هیات مدیره انتخاب و تعیین شدند و اینکه از این تاریخ به بعد باید از عنوان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جای باغ موزه دفاع مقدس استفاده شود. همچنین مقرر شد تا زمان شکل‌گیری موزه، هر هفته جلسات هیات مدیره برگزار شود.
 
وی اضافه کرد: در این جلسه رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان رئیس هیات مدیره موزه و دو تن از معاونین شهردار تهران یعنی معاونین اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و مالی شهرداری تهران و سردار خضرایی مدیرعامل موزه به عنوان اعضای حقوقی موزه، محسن اسماعیلی، دارابی و سردار ناظر به عنوان اعضای حقیقی موزه و انصاری و امیر گلفام نیز به عنوان اعضای علی البدل به همراه صلاحی به عنوان بازرس هیات مدیره موزه که همگی با رای اعضای هیات امنا انتخاب شدند.
 
رئیس هیات مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: امیدواریم در بدو فعالیت موزه، بتوانیم سریع‌تر 56 طرح تحقیقاتی و مطالعاتیِ انجام شده برای موزه را اجرایی کنیم و بتوانیم کاری که سال‌های قبل می‌بایست انجام می‌شد را سریع‌تر به مرحله اجرا برسانیم، بلکه تا آخر سال موزه سر و سامان بگیرد و از سال آینده فعالیت‌های جدیدی را داشته باشیم.
 
وی همچنین در خصوص برنامه هایی که برای بخش انقلاب اسلامی موزه پیش بینی شده است، بیان کرد: برای انقلاب اسلامی در پروژه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که تقریبا یک دهه بر روی آنها کار شده و فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی آن نیز انجام شده است، مقرر شده تمهیداتی اتخاذ شود که از انقلاب اسلامی شروع کنیم، تا به دفاع مقدس برسیم؛ البته دفاع مقدس همچنان استمرار دارد.
 
سردار کارگر افزود: امروز مدافعین حرم همان استمرار دهندگان دفاع مقدس هستند؛ لذا باید به آنها هم بپردازیم و چون دفاع مقدس تعطیلی ندارد؛ بنابر این از انقلاب اسلامی شروع می‌کنیم، تا به دفاع مقدس برسیم و بعد از آن هم به مدافعین حرم و تجاربی که در جبهه مقاومت وجود دارد، می‌پردازیم.
 
وی همچنین گفت: تشکیل این موزه دوره ای نو و جدید است؛ لذا از رهبر معظم انقلاب اسلامی که با عنایت خود، اساسنامه را تصویب کردند، از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که برای این کار زمان زیادی صرف کرد و نیز از دکتر قالیباف که شهرداری حزب اللهی، جبهه ای و معتقد به دفاع مقدس است، تشکر می‌کنم. همچنین از کسانی که در باغ موزه دفاع مقدس فعالیت کردند و در ادامه نیز همچنان از وجود آنها استفاده خواهیم کرد و علاوه بر این از مدیر عامل و اعضای هیات مدیره باغ موزه هم قدردانی می‌کنم.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار