چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال/ 25

نقشه راه فعالیت های ما دغدغه های مقام معظم رهبری است/ترویج الگوی سبک زندگی اسلامی نیازمند انسجام تمامی نهادهای فرهنگی است

مدیر پایگاه اطلاع رسانی متن زندگی دسته بندی فعالیت های مجموعه متن زندگی را برگفته از دغدغه های رهبر دانست و گفت :ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند این است که نهادهای فرهنگی به شکل منسجم و فارغ از نگاه جزیره ای عمل کنند.
کد خبر: ۲۲۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ - 17February 2017
نقشه راه فعالیت های ما دغدغه های مقام معظم رهبری است/ترویج الگوی سبک زندگی اسلامی نیازمند انسجام تمامی نهادهای فرهنگی استاحسان مشهدی محمد با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به فعالیت مجموعه متن زندگی اظهار کرد: مجموعه متن زندگی نزدیک به چهار سال است که راه اندازی گردیده و در این مدت توانسته با توجه به اهداف خود فعالیت هایی را در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی انجام دهد.

وی افزود: درابتدای آغاز به کار این مجموعه ما به بررسی وضعیت حال حاضر زندگی پرداختیم که بعد از مدتی راهکارهای مد نظر را به صورت پرونده محور هفته ای یک بار ارائه دادیم.

پرونده به مردم در زمینه های مختلف ائم از مصارف مادی، مصارف معنوی و مباحث اقتصادی و مباحث فرهنگی و غیره ارائه می شود که مردم در ابعاد مختلف با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند

مدیر پایگاه اطلاع رسانی متن زندگی تصریح کرد: مباحث مطرح شده ما در زمینه های مختلف ائم از مصارف مادی، مصارف معنوی، مباحث اقتصادی، مباحث فرهنگی ؛و غیره بود که مردم سعی داشتیم مردم در ابعاد مختلف با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند.

مشهدی محمد با اشاره به بهره مندی از نظرات کارشناسان و نخبگان حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: با استفاده از مباحث مطرح شده در گام های بعدی با بهره مندی از نظرات کارشناسان و صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه به تولید محتواهای غنی تر پرداختیم.

وی ادامه داد: این محتواها شامل محتواهای دیگر نظیر پادکست، اینفوگرافی، کاریکاتور بود که در گام های بعدی فعالیت هایمان توانستیم به سمت زیرنویس کردن ویدیوهای خارجی حرکت کنیم و امروز نیز درحال تولید دو مستند مجزا بر پایه اهداف مدنظر خود هستیم که به صورت هفتگی تولید می شوند.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی متن زندگی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این است که بتوانیم با اصلاح سبک زندگی امروز راهکار عملی برای آن ارائه داده و به سمت عملیاتی کردن اندیشه ها و رفتارهای خود برسیم.

مشهدی محمد با اشاره حضور مردم در نمایشگاه گفت:ما در دوسال گذشته در این نمایشگاه حضور داشتیم  و امسال نیز حضور و استقبال مردم را می توان مطلوب بیان کرد اما از مصاحبه هایی که از مجموعه خودمان استخراج کردیم همواره دغدغه های مردم در این حوزه بسیار است و این تنها محدود به قشر خاصی نمی شود چرا که در میان مردم اغلب چهره هایی دیده می شود که ظاهرشان بسیار متفاوت است اما خواستار سبک زندگی اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ما اگر دسته بندی کنیم اثر مردم تمایلات و رفتارها می بینند و نیاز امروز بیشتر آنها این است که برای اندیشه های آنان راهکار عملی وجود ندارد که ما در این مجموعه سعی داریم که برای اندیشه ها عینیت های عملیاتی تعریف کنیم که برای مردم ملموس باشد.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی متن زندگی تصریح کرد: بیشترین رنج سنی که ما با آنها سرو کار داریم نوجوان و جوانان هستند که در کنار آنها خانواده ها نیز دغدغه های خود را بیان می کنند و ما سعی کردیم که در تهیه محتواها دغدغه های مردم را در نظر بگیریم.

فرزند زمانه خویش باش

مشهدی محمد با اشاره به بهره مندی هدفمند از ابزارهای موجود گفت: در این رابطه باید به شعار "فرزند زمانه خویش باش" اشاره کرد و این بدان معنا است که ما می توانیم با بهره مندی از ابزارهای هدفمند زمانه خود محتواهای مورد نیاز و براساس فرهنگ خود را ایجاد کرده و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: ما در این جنگ رسانه ای می توانیم هم در جبهه دفاع حضور یافته و هم نقش مهاجم را داشته باشیم و با تولید محتواهای مختلف بر پایه فرهنگ ناب اسلامی مروج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در دنیا بوده و در مقابل تهاجم فرهنگی قوی و مستحکم عمل کنیم.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی متن زندگی تصریح کرد: تمامی بیانات و دغدغه های مقام معظم رهبری همچون نقشه راهی روشن برای مجموعه ما به شمار می اید که تمامی محتواهای تولید شده برگرفته از رهنمون های ایشان است.

انتهای پیام/331

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار