با حضور وزیر دفاع؛

جدیدترین موتور دریایی ایران با عنوان «توس» رونمایی شد

جدیدترین موتور دریایی ایران با عنوان «توس» با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز رونمایی شد.
کد خبر: ۲۲۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 14February 2017
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز (سه شنبه 26 بهمن) در همایش پیشرانه‌های دریایی موتور بنزینی برون نصب دریایی توس که به دست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، با حضور سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

وزیر دفاع در خصوص دانش فنی و فناوری توان تولید موتورهای دریایی در داخل کشور، جلوگیری از خروج ارز، اشتغالزایی، کمک و توسعه صنایع جانبی را از اهداف طراحی و ساخت این موتور دریایی ذکر کرد و افزود: سامانه‌های روانکاری، خنک‌کاری، مولد قدرت، انتقال قدرت و الکتریکال از فناوری‌هایی است که در موتور برون‌نصب دریایی توس به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: این موتور با قدرت 200 اسب بخار قادر است شناورهای مورد نظر را با سرعت 41 نات معادل 74 کیلومتر بر ساعت دریایی به حرکت در آورد.

وزیر دفاع دستیابی به طراحی ساخت المان‌ها، مجموعه‌های مکانیکی الکترونیکی موتورهای برون‌نصب دریایی و دستیابی به دانش دریایی سازی موتورهای زمینی و کنترل موتورهای زمینی و دریایی و استقرار توسعه تجهیزات و آزمایشگاههای مورد نیاز موتورهای برون نصب و زمینی را از دستاوردهای بومی‌سازی مورتور دریایی توس برشمرد.

سردار دهقان با بیان اینکه گسترش دانش بومی‌سازی موتورهای دریایی برای توانهای بالاتر، تجاری‌سازی موتورهای 200 اسب بخار، دریایی سازی موتورهای 400 و 500 اسب بخار و پیاده‌سازی و استقرار آزمایشگاه جامع موتور از برنامه‌های آتی وزارت دفاع در حوزه دریایی است، تصریح کرد: با توجه به نیاز تعداد 50 هزار دستگاه موتور برون‌نصب بنزینی در مناطق مختلف کشور با انبوه‌سازی این موتور و سایر موتورهای مورد نیاز دریایی بتوانیم گام بلندی در توسعه دریایی کشور و رفع نیازهای آن برداریم.

وی برگزاری نخستین همایش پیشرانه‌های دریایی را در همین راستا و به منظور افزایش همکاری و هم‌افزایی بخش‌های فعال کشور در حوزه دریایی دانست و ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار