«شب بخیر فرمانده» این بار برای کودکان

کد خبر: ۲۲۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ - 10February 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ادبیات دفاع مقدس در زمینه شناخت و جذب مخاطب کارهای زیادی انجام نداده است؛ در حالی که بخش قابل ملاحضه مخاطبان را این گروه سنی تشکیل داده‌اند. این حجم از مخاطبان قابلیت بالایی برای حفظ و نشر آرمان‌های دفاع مقدس دارند که برای انتقال آن به نسل آتی باید تربیت شوند.

«شب بخیر فرمانده» تازه‎‌ترین اثر «احمد اکبرپور است که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده است، یکی از این اقدامات اساسی است که فقط نگاه تاریخی به جنگ تحمیلی ندارد؛ بلکه پشتوانه‌ای تحلیلی نیز دارد.

«شب بخیر فرمانده» از جمله آثار موفق اکبرپور است که به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی ناشری در کانادا منتشر شده است. این اثر جزو فهرست کتاب‌های برجسته نوجوانان با نیازهای ویژه، برنده مسابقه داستانی کودکان با نیازهای ویژه و دیپلم نمایشگاه تصویرگری کتاب کودک بولونیا در سال 2015 و از آثار برگزیده شورای کتاب کودک شده است.

این کتاب با تصویرگری نرگس محمدی توسط نشر افق منتشر شده است و یکی از کتاب‌های تصویری نشر افق محسوب می‌شود که در آن‌ها نویسنده و تصویرگر با همراهی هم کودکان را به دنیای داستان می‌برند و بزرگ‌ترها را هم به دنیای کودکی می‌برند.

این کتاب درباره پسربچه‌ای است که مادرش را در جنگ از دست داده و در اتاقش مشغول بازی است. او با خود یک بازی جنگی می‌کند و سعی دارد، سربازهای دشمن را بکشد؛ چون قصد دارد، انتقام مادرش را از آن‌ها بگیرد. این بچه یک پا ندارد و از پای مصنوعی استفاده می‌کند.

کتاب «شب بخیر فرمانده» در 24 صفحه مصور رنگی و سه هزار نسخه منتشر شده است.

«دنیای گوشه و کنار دفترم»، «امپراطور کلمات»، «رویاهای جنوبی»، «قطار آن شب»، «من نوکر بابا نیستم»، «سه سوت جادویی»، «اگر من خلبان بودم»، «غول و دوچرخه»، «دختری ساکت با پرنده‌های شلوغ»، «ردپای نویسنده عقده‌ای» و «روباه و کلاغ» از آثار دیگر احمد اکبرپور در حوزه کودک و نوجوان هستند.

«شب بخیر فرمانده» نوشته «احمد اکبرپور» در 24 صفحه مصورو سه هزار نسخه از سوی «نشر افق» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار