«هرمز» ایرانی نیشتری که چشم ناوهای آمریکایی را کور می‌کند

هرمز 1 در آزمایش های عملیاتی که تصاویری از آن نیز منتشر شده است توانست کانتینری به طول 6 متر را که راداری بر روی آن نصب شده بود منهدم کند که دقت و عملکرد فوق العاده ای محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۲۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ - 22March 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، یکی از دستاوردهای مهمی که در اردیبهشت ماه سا 93 در جریان بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه برای اولین بار به نمایش درآمد  موشک های بالستیک ضد رادار و ضد کشتی هرمز بود.
 
دو موشک هرمز 1 و هرمز 2 با توجه به شباهت هایی که به موشک های کلاس فاتح می توان امتداد بهینه شده و ارتقا یافته همین خانواده دانست که جزو دقیق ترین موشک های ایرانی محسوب می شوند.
 
«هرمز» ایرانی نیشتری که چشم ناوهای آمریکایی را کور می‌کند 

برد موشک هرمز 1 در حدود 300 کیلومتر اعلام و سرعت موشک هرمز 2 نیز بین 4 الی 5 برابر سرعت صوت بیان شد موشک هرمز 1 ضد رادار و برخلاف موشک خلیج فارس که از هدایت اپتیکی بهره می‌برد و یا موشک فاتح 110 که از یک سامانه دقیق هدایتی استفاده می‌کند از جستجو گرهای امواج راداری بهره برده و به منبع انتشار آنها حمله می‌کند.
 
با توجه به شباهت های آن به خانواده موشک های فاتح و همچنین موشک خلیج فارس می توان وزن سرجنگی این موشک را بین 500 تا 600 کیلوگرم تخمین زد.

هرمز یک در آزمایش‌های عملیاتی که تصاویری از آن نیز منتشر شده است توانست کانتینری به طول 6 متر ار که راداری بر روی آن نصب شده بود منهدم کند که دقت و عملکرد فوق العاده ای محسوب می‌شود.

به گفته فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران هرمز 1 قادر است رادارهای روی ناوهای هواپیمابر یا یک سایت پاتریوت در خشکی و یا یک سایت راداری جستجوگر را منهدم کند.

هدف دیگری که توسط این موشک میتوان مورد اصابت قرار داد شناورهای نظامی هستند که امروز تعداد زیادی از آنها با ابعاد بسیار بزرگی در خلیج فارس درحال ترددمی باشند.
 
«هرمز» ایرانی نیشتری که چشم ناوهای آمریکایی را کور می‌کند

 موشک ارتقا یافته هرمز 2 در اسفند ماه سال 95 یعنی کمتر از یکماه گذشته توسط نیروی هوا فضای سپاه پاسداران تست شده و توانست هدف مورد نظر را در فاصله 250 کیلومتری منهدم کند.

موشک هرمز 2 یک موشک بالستیک دریایی است که می‌تواند اهداف متحرک را در سطح دریا با دقت بالایی هدف قرار دهد. برد این موشک چیزی نزدیک به 300 کیلومتر است.

همچنین باید گفت نکته دیگر در مورد سامانه موشکی هرمز بحث تحرک بالای این سامانه است که بر روی یک پرتابگر با تحرک بالا قرار دارد. شلیک این موشک به همراه موشکی مثل خلیج فارس می تتواند برای هر دشمنی در سطح دریا یک کابوس واقعی باشد. زیرا حالا دشمن با دو نوع موشک فوق العاده سریع رو به رو است که از دو سیستم هدایتی کاملا متفاوت بهره بده و مقابله با هر کدام از آنها مشکلات خاص خود را دارند.
 

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها