دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

از جنایات رژیم آل سعود در یمن تا وجدان‌های خفته مدعیان حقوق بشر!

دلارهای سعودی غربی‌ها و آمریکایی‌ها را که فریاد دموکراسی خواهی و حقوق بشری آنها گوش فلک را کر کرده است، به خواب عمیق فرو برده و موجب شده که خون‌های بناحق ریخته شده زنان و کودکان یمن را نادیده بگیرند و با سیاست‌های جانب‌دارانه خود مهر تائیدی بر جنایات سعودی‌ها در این کشور بزنند.
کد خبر: ۲۲۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 01February 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، رژیم صهیونیستی هنگام حمله به غزه و جنوب لبنان در اولین قدم بیمارستان‌ها، منابع آب، تاسیسات برق، مخازن سوخت، مراکز فرهنگی، محل استقرار خبرنگاران و... را هدف بمب‌ها وموشک‌های خود قرار می‌داد.

رژیم آل سعود پا در جا پای یار صهیونیستی خود گذاشته و بدون کم و کاست همین اقدام‌های جنایتکارانه را در صنعا، صعده، تعز، عدن و...... اجرا کرده و سرمایه‌های اندک امروز و آینده مردم مسلمان یمن را منهدم می‌کند. از صهیونیست‌ها انتظاری جز قتل وآدم کشی و ایجاد سرزمین سوخته نمی‌رود؛ اما از رژیمی که خود را خادم حرمین شریفین نام نهاده است این ددمنشی و وحشی گری انتظار نمی‌رفت، که رفت!

بیش از 20 ماه از حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن می‌گذرد، این روزها وضعیت انسانی در یمن بسیار دشوار است و وضعیت انسانی در این کشور به سمت یک فاجعه انسانی پیش می‌رود. یمنی‌ها در پی حملات ناجوانمردانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی که به صورت مستمر تاسیسات حیاتی و زیربنایی آنها را منهدم می‌کنند، دچار یک فاجعه انسانی شده‌اند که متاسفانه سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی که مدعی حقوق بشرند، هیچ توجهی به آنها نمی‎‌کنند و به راحتی از کنار این فجایع می‌گذرند و به صورت علنی از جنایت‌های متحدان و حامیان مالی خود علیه بشریت چشم پوشی می‌کنند.

شاید با توجه به اینکه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای درگیر پرونده‌های سیاسی و نظامی همچون استقرار ترامپ در کاخ سفید و بحران سوریه مشغول هستند، اوضاع وخیم انسانی در یمن از دید ناظران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پنهان مانده است.

اما علی‌رغم تلاش‌های امپراطوری رسانه‌ای سعودی‌ها در سانسور کردن اوضاع وخیم انسانی در یمن اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده است که در این گزارش ها تاکید می‌شود که کودکان یمنی در شرایط سختی زندگی می‌کنند و دچار سوء تغذیه شدیدی شده‌اند. علت این شرایط بوجود آمده در یمن چیزی جز حملات مستمر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره دریایی، زمینی و هوایی نمی‌تواند باشد.

از جنایات رژیم آل سعود در یمن تا وجدان‌های خفته مدعیان حقوق بشر! 
 
اظهارات اخیر «استیون اوبراین» معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه یمن یک گام با گرسنگی فاصله دارد و اوضاع این کشور در آستانه فروپاشی است ، مؤید وخامت اوضاع انسانی در این کشور است. گفته می‌شود14 میلیون یمنی که تقریبا 80 درصد ساکنان یمن را شامل می‌شوند نیاز به کمک‌های فوری غذایی دارند.

اخیرا نیز گزارشی از اوضاع انسانی یمن منتشر شده است که زنگ خطر است، این گزارش می‌گوید که میلیون‌ها نفر نیاز فوری به کمک‌های غذایی دارند تا زنده بمانند. این گزارش در ادامه می‌افزاید که در هر ده دقیقه یک کودک به دلیل عدم وجود امکانات پیش‌گیرانه و سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که تقریبا ده‌ها هزار یمنی در جریان تجاوز مستمر ائتلاف سعودی کشته و مجروح شده‌اند. مرکز حقوق بشر یمن با همکاری مرکز آمار استان صعده گزارش مشابهی را منتشر کرده و در آن اشاره کرده‌است که اوضاع انسانی در یمن وخیم است و همه تأسیسات حیاتی در نتیجه حملات جنگنده‌های متجاوزان سعودی منهدم شده‌است.

از جنایات رژیم آل سعود در یمن تا وجدان‌های خفته مدعیان حقوق بشر! 

این گزارش در ادامه می‌افزاید: اوضاع انسانی در جریان هدف قرار گرفتن بخش‌های زراعی، صنعتی، تجاری، آبی، برقی، مناطق مسکونی، بازار، بیمارستان‌ها و مدارس یمن از سوی جنگنده‌های سعودی باعث وخامت اوضاع انسانی در این کشور شده است. جنایت‌های اتئلاف سعودی در یمن بر اساس قوانین و عهدنامه‌های بین‌المللی از خطرناک‌ترین جنایت‌ها به شمار می‌رود و در لیست جنایت‌های جنگی علیه بشریت قرار می‌گیرد. علیرغم آنچه که در کنوانسیون‌های بین‌المللی آمده و با هرگونه حملات به اهداف غیر نظامی وبه ویژه زنان وکودکان مخالفت شده است ولی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به زنان و کودکان رحم نمی‌کنند.

عربستان سعودی به خوبی به این درک رسیده است که اگر پای پرونده‌ سیاه جنایت‌هایش در یمن به دادگاه‌های بین‌المللی برسد، محکوم به جنایت جنگی علیه بشریت می‌شود؛ لذا برای فرار از این اتهامات دست یه دامان ارباب‌های مستبد خود در کشورهای اروپایی و آمریکا شده و آنها را با دلارهای نفتی خریده است تا بر جنایت‌هایش سر پوش بگذارند.

لذا رسانه‌های محور مقاومت اسلامی در شرایط کنونی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند؛ چراکه آنها باید جنایت‌ها و اوضاع وخیم انسانی که یمنی‌ها مخصوصا کودکان یمنی را که گناهی جز اینکه یمنی هستند، ندارند از آن رنج می‌برند به جهانیان نشان دهند تا شاید دست غربی‌ها و آمریکایی‌ها که فریاد دموکراسی خواهی و حقوق بشری‌شان گوش فلک را کر کرده و دلارهای نفتی حکام آل سعود آنان را به خوابی عمیق فرو برده و خون‌های بناحق ریخته شده زنان وکودکان یمن را نادیده گرفته و با این سیاست‌ها مهر تائیدی بر جنایات سعودی‌ها می زنند، رو شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها