سید عبد الملک الحوثی:

عربستان به دنبال جلب رضایت ترامپ است/ سعودی‌ها نگران شکست خود در یمن هستند

دبیرکل جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه هدف عربستان از تشدید حملات نظامی علیه یمن جلب رضایت دونالد ترامپ است، گفت: سعودی‌ها نگران شکست خود در صحنه یمن هستند؛ زیرا در این صورت نقش خود را در آینده به عنوان مزدور انحصاری آمریکا در منطقه از دست خواهند داد.
کد خبر: ۲۲۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 28January 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی العهد لبنان، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار‌الله یمن با بیان اینکه عربستان سعودی برای کسب رضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حملات نظامی خود علیه یمن را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: دشمن به‌طور گسترده حمله خود را به ساحل متمرکز کرده است. ما در موضع دفاعی قرار داریم و پیروزی هم به عزم و ثبات نیاز دارد.

وی تاکید کرد: دشمن خسته شده است و متجاوزان هزینه‌های زیادی را متحمل شده‌اند. هزاران نفر از آنها کشته شده اند. عربستان سعودی هم با وجود اینکه یک دولت سرمایه داری بود؛ اما امروز مجبور به استقراض شده‌است. متجاوزان خیال می‌کردند در عرض چند هفته و یا یک ماه یمن را تسخیر می‌کنند، اما غافلگیر شدند و در مقابل پایداری ملت درمانده شدند.

رهبر جنبش انصارالله یمن خاطر نشان کرد: با سرکار آمدن ترامپ مرحله جدیدی در صحنه جهانی آغاز شده است. مزدوران آمریکا در برابر هر نوع توبیخ واشنگتن، برای خوش خدمتی و مزدوری بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حوثی با بیان اینکه آمریکا در صحنه سوریه به رژیم‌های مزدورش فرصت داد تا مزدوری خود را ثابت کنند، گفت: بعد از مرگ ملک عبد الله آمریکایی‌ها به عربستان سعودی نیز در میدان یمن فرصت داد تا مزدوری خود را ثابت کند.

وی در پایان تاکید کرد: رژیم سعودی نگران شکست در صحنه یمن است؛ زیرا در این صورت نقش خود را در آینده به عنوان مزدور انحصاری آمریکا در منطقه از دست خواهد داد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار