رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خبر داد:

تشکیل 157 حلقه علمی متشکل از 4000 استاد بسیجی در سطح کشور

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از تشکیل 157 حلقه علمی متشکل از 4000 استاد بسیجی جهت رفع نیازمندی های علمی نهاد ها در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶ - 20August 2013

تشکیل 157 حلقه علمی متشکل از 4000 استاد بسیجی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در چهاردهمین اجلاس اساتید بسیجی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: در حوزه جنگ نرم گسترده ترین کار در حیطه دانشگاه از سوی سازمان بسیج اساتید در حال انجام شدن است بطوریکه در 16 استان و با حضور 2200 نفر از اساتید دوره های کارگاه عمومی پیش بینی شده و قرار است در آینده نزدیک دوره تربیت مدرس جنگ نرم با حضور 100 نفر از اساتیدی که در دوره کارگاه عمومی  جنگ نرم امتیاز کسب کرده اند برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تلاش در جهت توسعه مباحث اعتقادی و بنیادی در بین اساتید بسیجی با برگزاری حلقه های صالحین از جمله اقداماتی است که در آن ورود کرده ایم.

صلاحی از سازماندهی 18 هزار استاد بسیجی در حلقه های صالحین خبر داد و افزود: برای هدفمند کردن این طرح یک برنامه آموزشی پنج ساله که 33 عنوان دارد زیر نظر آیت الله کعبی تدوین کردیم تا اساتید بتوانند هریک در رشته مهارت اسلامی تخصص پیدا و دانشجویان خود را نیز در این راستا رهبری کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار داشت: جهت تقویت بنیه علمی و ارتقای فرهنگی دانشگاه ها، استعداد یابی و پرورش نیروهای مورد نیاز انقلاب، مدیریت دانش برای تولید علم نافع و کمک به پیوند دانشگاه و صنعت،157 حلقه  علمی و پژوهشی را تشکیل دادیم که 4000 نفر از اساتید برای شرکت در این حلقه ها اعلام آمادگی کردند.

وی  خاطر نشان کرد: امروزه سازمان ها و نهاد های زیادی وجود دارد که نیازمند پژوهش های علمی است و این نیاز باید از سوی ما با برگزاری حلقه های علمی رفع شود.

صلاحی اشاره داشت: جهت پاسخگویی به مطالبه مقام معظم رهبری در راستای تحول در علوم انسانی 8 نظریه مبنایی سکولار در حوزه های گوناگون علوم انسانی ارائه شده که این نظریه ها از مهر ماه سال جاری جهت نقد وارد گروه های علمی دانشگاه ها می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار