آخرین اخبار عملیات آواربرداری پلاسکو؛

عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو پایان یافت/ پیکر همه آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شد

عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو پس از 200 ساعت پایان یافت.
کد خبر: ۲۲۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ - 27January 2017

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ ساختمان پلاسکو یکی از ساختمان‌های تجاری تهران بود، که صبح روز پنجشنبه 30 دی‌ماه دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد و سپس فرو ریخت.

در جریان این حادثه تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان عادی زیر آوار گرفتار شدند، که تا کنون پیکر 19 نفر از زیر آوار کشف شده است. از این تعداد 15 نفر آتش‌نشان و 4 نفر از شهروندان عادی هستند.

آخرین اخبار از عملیات امدادرسانی و آوار برداری ساختمان پلاسکو به شرح زیر است:

14:14 - ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد که تاکنون 15 شهید آتش‌نشان و 4 نفر از هموطنان از زیر آوار خارج شده‌اند. آمار دقیق شهدا پس از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌شود.

13:39 - یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ساعت 17 کار آوار برداری حادثه پلاسکو به پایان خواهد رسید، گفت:‌ نخاله‌های ساختمان پلاسکو در منطقه‌ای به وسعت 7 هکتاری در 5 کیلومتری محل حادثه جمع‌آوری شده‌است.

وی در ادامه افزود:‌ پس از اتمام آواربرداری، مجدداً این نخاله‌ها بررسی می‌شود تا از عدم وجود اشیا قیمتی اطمینان حاصل کنیم. 
 
13:11- عملیات آوار برداری ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد. بیل‌های مکانیکی به طبقات منفی1 و منفی 2 رسیده‌اند.
 
13:08 - با وجود بارش بی‌وقفه باران تلاش بی‌وقفه امدادگران نیز بدون توقف با دقت ادامه دارد و بنا به گفته ملکی سخنگوی سازمان آنش‌نشانی عملیات تفحص تا پیدا کردن آخرین مفقودی ادامه خواهد یافت.
 
13:01 - گفته می‌شود تا کنون بیش از 1600 سرویس نخاله خارج شده است. 

11:16 - سردار قادر کریمی جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت که 10 شهروند در حادثه پلاسکو مفقود شده‌اند.
 
11:05 - ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو ضمن اشاره به برداشته شدن 98 درصد آوار این ساختمان اعلام کرد که کار آواربرداری پلاسکو تا یکی، دو ساعت آینده به پایان می‌رسد.
 
10:44 - شهردار منطقه 12 گفت:‌ پیش بینی می‌شود امروز تا پایان وقت کار نخاله برداری به اتمام برسد. دودی که از نخاله‌ها متصاعد می‌شود ناشی از باران و سوختن باقیمانده مواد داخل پلاسکو است.
 
10:17 -  اورژانس تهران اعلام کرد تا ساعت هفت صبح امروز، آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو 235نفر گزارش شده‌است.

09:00 - ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: هرچند باران موجب کاهش سرعت آوار برداری شده است؛‌ اما احتمالا تا ظهر امروز آواربر داری به اتمام خواهد رسید.

وی گفت:‌ عملیات آواربرداری تا حصول اطمینان از یافتن همه جانباختگان ادامه خواهد یافت.

08:30 - رحمانی فضلی وزیر کشور نیز اعلام کرد که همه شواهد اولیه حکایت از آن دارد که آتش پلاسکو به دلیل اتصالی سیم‌های برق رخ داده است.

گفتنی است،‌ با وجود بارش باران در تهران همچنان آتش‌نشانان و امدادگران در تلاشند تا پیکر شهروندانی را که گفته می‌شود زیر آوار گرفتار شده‌اند، کشف کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار