عقیده یک تکفیری درخصوص ترور انسان‌ها؛

عمر العاصی: هدف من کشتن شیعیان و مسیحیان بود/ به کاری که می‌خواستم انجام دهم افتخار می‌کنم!

یک عامل انتحاری که جلیقه‌ای حاوی 4.5 کیلوگرم «تی‌ان‌تی» به خود بسته بود، تا در بیروت عملیات انتحاری انجام دهد؛ ولی ناکام ماند در جلسه بازجویی گفت: هدف من کشتن شیعیان و مسیحیان بود.
کد خبر: ۲۲۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ - 24January 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، در ادامه تحقیقات از عمر العاصی مجری عملیات انتحاری ناموفق در کافه کاستا در خیابان «حمرا» در مرکز بیروت، وی با اعلام اینکه هدفش «کشتن رافضی‌ها (شیعیان) و ناصری‌ها (مسیحیان)» بود، افزود: من به این اقدام افتخار می‌کنم!

وی در ادامه بازجویی‌ها افزود: به دو دلیل نتوانستم عملیات را انجام دهم. دلیل اول عدم حضور جمعیت زیاد در کافه بود و دلیل دوم حضور سه نفر در کافه بود که با لهجه سوری بود. از آنجا که نمی‌خواستم آنها آسیب ببینند منتظر بودم تا از کافه خارج شوند و سپس اقدام به عملیات کنم.

نکته حائز اهمیت در این بازجویی، اقرار متهم به بیعت با داعش است. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از سوی اداره اطلاعات ارتش لبنان، وی رابطه بسیار دوستانه‌ای با «شادی المولوی» از فرماندهان ارشد جبهه النصره داشته است.

بنابر اطلاعات به‌دست آمده، وی در هنگام حضور در کافه کاستا، جلیقه‌ای حاوی 6.7 کیلوگرم مواد منفجره بر تن داشت که 4.5 کیلوگرم از آن را ماده منفجره «تی‌ان‌تی» و 1.2 کیلوگرم دیگر را ساچمه‌های فلزی برای بیشتر کردن تلفات عملیات انتحاری تشکیل می‌دادند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات امنیتی، عمر العاصی 25 ساله از اهالی شهر صیدا و از پیروان «احمد الاسیر» شیخ فتنه‌انگیز و امام جماعت سابق مسجد «بلال بن رباح» در صیدا است. وی در تمام اقدامات غیرقانونی و فتنه‌انگیزانه احمد الاسیر شرکت داشته و یک بار طی درگیری با نیروهای ارتش لبنان مجروح شد.

نکته قابل توجه، بازدید و عیادت افرادی از خانواده «حریری»، یعنی اعضای خانواده نخست‌وزیر سابق و کنونی لبنان رفیق حریری و پسرش سعد، از وی پس از بستری شدن در پی جراحت ناشی از درگیری با نیروهای ارتش لبنان است.

در پی دستگیری این عامل انتحاری، شهردار و امامان جماعت شهر صیدا با تشکر از مقامات امنیتی لبنان، بر مقابله بر هر نوع اقدام فتنه‌انگیزانه میان همزیستی و دوستی مسلمانان تأکید کردند.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار