معاون پارلمان اروپا:

توافق هسته‌ای با ایران باید حفظ شود

معاون پارلمان اروپا لغو توافق هسته‌ای با ایران را برای اروپا بسیار خطرناک و برای رئیس جمهور منتخب آمریکا پیروزی بدتر از شکست دانسته و تاکید کرد که این توافق باید باقی بماند.
کد خبر: ۲۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ - 18January 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «الکساندر گراف لامبسدورف»، معاون رئیس پارلمان اروپا در مقاله‌ای در روزنامه آلمانی «دی ولت» در واکنش به سخنرانی اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا با نشریه «بیلد» آلمان و «تایمز» انگلیس ابراز اطمینان کرد که ترامپ همه اعلان های خود در عرصه سیاست خارجی را اجرایی نمی کند.

وی در بخشی از مقاله‌ای که در روزنامه "دی ولت" به چاپ رسیده است این پرسش ها را مطرح کرد که آیا ترامپ این گونه به راه خود ادامه خواهد داد؟ آیا ناتو واقعا منسوخ است و اتحادیه اروپا نیز همین طور و آیا توافق هسته‌ای با ایران احمقانه بوده و تجارت یک بازی است که در آن تنها یک نفر برنده می شود؟

ترامپ همه این ها را در مصاحبه با دو نشریه غربی ادعا کرد. پس آیا خطر انحلال ناتو، جنگ های تجاری و گسترش تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارد؟ آیا دوران حملات وحشتناک فرا رسیده است؟ بهتر است آرام باشیم و دقیق تر نگاه کنیم.

وزیر دفاع و امور خارجه آینده آمریکا البته به گونه‌ای متفاوت تر و عمل گرایانه تر از ترامپ سخن می گویند. البته متحدان ما باید اقدامات بیشتری انجام دهند، اما ناتو در پایان راه خود نیست. همکاری ها با اتحادیه اروپا همچنان ادامه خواهد داشت. صعود چین  و انتقال قدرت در اقاینوس آرام مسئله آمریکا است و نه سواحل پایدار، صلح آمیز و مرفه مقابل آن در آن سوی آتلانتیک.

همچنین توافق هسته‌ای با ایران باید باقی بماند. لغو این توافق در لحظه اول ممکن است مانند یک پیروزی و یک وعده انتخاباتی محقق شده برای ترامپ به نظر برسد. اما در حقیقت مارپیچ های هسته‌ای در خطرناک ترین منطقه جهان را دوباره به چرخش در می آورد و برای اروپا بسیار خطرناک و برای ترامپ یک پیروزی بدتر از شکست در تمام خط و مشی ها محسوب می شود. وی این مسئله را درک خواهد کرد و وزرای او به وی می گویند.

معاون رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از این مقاله تاکید کرد که هر چقدر گفتگوها سریع تر آغاز شود پیغام ها به همان اندازه شفاف تر و بهتر خواهد بود. دنیا و از همه جلوتر غرب به یک رئیس جمهور موفق در آمریکا نیاز دارد که در دوران سخت تصمیمات درستی را اتخاذ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار