ولایتی در دیدار نخست‌وزیر سوریه:

ایران شدیدا مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: جمهوری اسلامی ایران به شدت مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه قزاقستان است.
کد خبر: ۲۲۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 18January 2017
ایران شدیدا مخالف حضور آمریکا در

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه با تأکید بر توسعه همه‌جانبه روابط استراتژیک ایران و سوریه، خطاب به نخست‌وزیر سوریه اظهار داشت: گزارش‌ها حاکی از آن است که سفر شما و هیئت همراه به تهران بسیار پر برکت بوده و توافقات خوبی میان دو کشور انجام گرفته است.

ولایتی افزود: مهم آن است که دو طرف پیگیر باشند تا این توافقات عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای پیشین خود با سفیر سوریه در تهران، گفت: قرار بر این بود که این توافقات از مدت‌ها پیش به امضا برسد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم است پیروزی دولت، ملت و متحدان سوریه را به شما و ایران به عنوان یکی از متحدان سوریه تبریک بگویم.

ولایتی خاطرنشان کرد: آتش‌بس اقدام مثبتی است مشروط بر اینکه فرصتی برای تجهیز دوباره تروریست‌ها نباشد.

وی مذاکرات آینده در آستانه قزاقستان را حاصل پیروزی دولت، ملت و متحدان سوریه دانست و گفت: این مذاکرات به صورتی نباشد کسانی که حامی تروریست‌ها بوده و  آنها را تجهیز می‌کردند، حالا که در میدان جنگ شکست خورده‌اند بخواهند در میدان سیاست از این فرصت بهره ببرند و صحنه را به نفع خود تمام کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریکا را در رأس حامیان تروریست‌ها خواند و افزود: آمریکا از ابتدا بر سقوط دولت قانونی سوریه و روی کار آوردن دولتی مزدور اصرار داشت، اما حالا در صحنه نظامی شکست خوردند و در تلاش هستند تا در نشست آستانه حضور یابند.

ولایتی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به شدت مخالف حضور آمریکا در نشست آستانه قزاقستان است.

وی ادامه داد: اگر این موضوع روال شود این نگرانی پیش می‌آید که فردا نیز عربستان و قطر نیز بخواهند در این مذاکرات مشارکت کنند، در حالی که این کشورها نقشی اساسی در تجهیز و اعزام تروریست‌ها به سوریه داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امیدواریم اجلاس آستانه به دولت سوریه در جهت برداشت گامی بلند در راستای ایجاد صلحی با عزت و قوت کمک کند، چون دولت و ملت سوریه امروز نیز با قدرت و عزت هستند.

وی افزود: بعد از مرحله جنگ و ویرانی‌ها در سوریه، مرحله بعدی دوره سازندگی است که البته مرحله بسیار سخت و سنگینی بر دوش دولت سوریه است.

ولایتی گفت: بدون تردید همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا همراه سوریه بوده، در آینده نیز در چارچوب این توافقات با شما همراهی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم صلحی در سوریه با حفظ تمامیت ارضی و دولت قانونی این کشور برقرار شود، چرا که فقط مردم سوریه حق تصمیم‌گیری در خصوص آینده خود را دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هر اقدامی که لازم باشد در جهت تقویت روابط و اجرایی شدن توافقات انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: روابط ایران و سوریه نقش اساسی در حفظ خط مقاومت دارد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها