سید هادی افقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:‌

اقدامات خشونت‌آمیز آل خلیفه قطار انقلاب بحرین را متوقف نمی‌سازد/ اعدام انقلابیون با چراغ سبز انگلیس صورت می‌گیرد

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اقدامات خشونت‌آمیز آل خلیفه تا کنون در متوقف ساختن قطار انقلاب بحرین تاثیری نداشته است، گفت: ترزامی نخست‌وزیر انگلیس در سفر به بحرین به مقامات آل خلیفه در سرکوب و اعدام انقلابیون این کشور چراغ سبز نشان داد و اعلام کرد که انگلیس از اقدامات خشونت‌آمیز آل خلیفه در سرکوب انقلابیون بحرینی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۲۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ - 18January 2017
اقدامات خشونت‌آمیز آل خلیفه قطار انقلاب بحرین را متوقف نمی‌سازد/ اعدام انقلابیون با چراغ سبز انگلیس صورت می‌گیردسید هادی افقهی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اظهار داشت: رژیم آل خلیفه و حتی رژیم آل سعود هر چه قدر در مقابل رقبای خود چه در داخل و چه در خارج از کشورشان بیشتر متحمل شکست شوند، عکس‌العمل و واکنش تندتری از خود نشان می‌دهند که این نشان دهنده درماندگی و عجز آنها در حل بحران خود از طریق مذاکرات سیاسی، عقلانی و انسانی است.

وی در ادامه افزود:‌ در پنج سال و چند ماهی که ار عمر انقلاب بحرین می‌گذرد هرچه برخورد آل خلیفه با انقلابیون بحرینی خشن‌تر و غیر عقلانی می‌شود، انقلابیون بحرینی نه‌تنها روحیه خود را از دست نمی‌دهند، بلکه عزم آنها برای احقاق حقوق خود بیشتر می‌شود.

افقهی با بیان اینکه با یک شیب مشخصی شاهد اوج‌گیری خشونت آل خلیفه نسبت به انقلابیون بحرینی در قالب زندان‌ها، شکنجه‌ها، سلب تابعیت‌ها و استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف و گازهای سمی هستیم، گفت: تمام گزینه‌هایی که آل خلیفه برای شکست دادن عزم و اراده انقلابیون بحرینی به کار بردند، تاثیرگذار نبوده و آنها به انقلاب مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: وقتی مقامات آل خلیفه به این نتیجه رسیدند که ملت بحرین با اقداماتی که علیه آنها انجام می‌دهند، دست از انقلاب خود بر نمی‌دارند به سراغ رأس نهضت رفتند و اتهاماتی را متوجه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم کردند و وی را سلب تابعیت کردند؛ که با واکنش تند ملت انقلابی بحرین مواجه شدند.

وی گفت: اعدام سه جوان انقلابی بحرین توسط آل خلیفه نیز نشان داد که آنها در مقابل انقلابیون بحرینی عاجز و درمانده هستند که دست به اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه‌های سیاسی می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آل خلیفه با فرار تعدای از انقلابیون بحرینی از زندان «جو» متحمل شکست امنیتی شد، خاطرنشان کرد:‌ چون با این اتفاق سیستم حفاظتی و امنیتی بحرین زیر سوال رفت، لذا با اعدام جوانان انقلابی بحرین به بهانه‌های واهی در صدد انتقام این شکست‌های پی‌درپی خود هستند.

افقهی با اشاره به اینکه بعد از اعدام سه جوان انقلابی شاهد خشم و خروش بیشتر ملت انقلابی بحرین هستیم، گفت: در سطح منطقه نیز شاهد محکومیت این اقدام غیر انسانی از سوی مقامات کشورهای منطقه هستیم؛ اما در نهادهای بین‌المللی و سازمان حقوق بشری شاهد چنین محکومیت‌هایی نیستم چراکه این سازمان‌ها از منظومه‌های سلطه پنهان هستند که در اختیار ابر قدرت‌هایی مثل آمریکا و انگلیس می‌باشند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به سفر ترزامی نخست‌وزیر انگلیس به بحرین خاطرنشان کرد: ترزامی نخست‌وزیر انگلیس در سفر به بحرین به مقامات آل خلیفه در سرکوب و اعدام انقلابیون این کشور چراغ سبز نشان داد و اعلام کرد که انگلیس از اقدامات خشونت‌آمیز آل خلیفه در سرکوب انقلابیون بحرینی حمایت می‌کند.

افقهی با تاکید بر اینکه دست آل خلیفه، آل سعود و انگلیس در خون این سه جوان تازه شهید شده بحرینی آغشته است، گفت: جوانان انقلابی را نمی‌توان کنترل کرد، شاید اقدام اخیر آل خلیفه که کاملا حساب شده بوده که می‌خواهد جوانان را وادرا کند تا دست به خشونت بزنند و بدینوسیله خشونت آل خلیفه توجیه مردمی داشته باشد و این خشونت و اعدام‌ها را به زندانی‌ها و رهبران بعدی تعمیم دهد.

وی گفت:‌ دو گروه با نام‌های مختلف برای انتقام خون سه جوان تازه اعدام شده اعلام عملیات مسلحانه کردند که بلافاصله آیت الله شیخ عیسی قاسم و آیت‌الله الغریفی بیانیه دادند و هرگونه خشونت برای گرفتن انتقام خون این سه جوان انقلابی را محکوم کردند. اگر نهضت بحرین وارد فاز نظامی شود، آسیب‌های جدی به همراه خواهد داشت. بهترین راه این است که انقلابیون بحرینی به انقلاب مسالمیت آمیز خود ادامه دهند.

 انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها