سردار خضرایی خبر داد؛

تمدید زمان ارسال مقالات به همایش ملی «موزه های دفاع مقدس و گردشگری»/ ارایه موضوعات پژوهشی دفاع مقدسی برای پایان‌نامه‌های دانشجویی

مدیرعامل موزه دفاع مقدس گفت: همایش علمی «موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری» به همت موزه دفاع مقدس، سوم اسفند ماه سال جاری و همزمان با آغاز عملیات خیبر در محل این موزه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ - 17January 2017

برگزاری دو همایش علمی و گردشگری موزه‌های دفاع مقدس در اسفند ماهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس،‌ نشست خبری سردار «جواد خضرایی» مشاور شهردار تهران و مدیرعامل موزه دفاع مقدس صبح امروز با موضوع پژوهش و همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس از برگزاری 2 همایش در اسفندماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: همایش علمی موزه‌های دفاع مقدس و گردشگری به همت موزه دفاع مقدس، سوم اسفند ماه سال جاری و همزمان با آغاز عملیات خیبر در محل موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مختلف، هماهنگی لازم با استان‌‌ها، استانداری‌ها و سازمان گردشگری به عمل آمده است. آغاز این جریان می‌تواند مقالات و تحقیقات ارزنده‌ای در موضوع گردشگری و موزه‌های دفاع مقدس ایجاد کند. کمیته سیاست‌گذاری همایش معماری موزه‌های دفاع مقدس تا به امروز 15 جلسه برگزار کرده است. دکتر فشارکی دبیرعلمی این همایش را بر عهده دارد.

سردار خضرایی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در فرآیند این تحقیق حضور چشم‌گیری داشته‌اند، تصریح کرد: در همایش مبانی معماری موزه‌های دفاع مقدس بیش از 40 دانشگاه، سازمان، وزارتخانه‌‎ و استانداری اعلام همکاری کرده‌اند.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه برخی موضوعات تحت عنوان مبانی دفاع مقدس مغفول مانده است، گفت: صرف نظر از تلاش‌ ارزنده ای که پژوهشگران در راستای بررسی الهامات آن دوران شکوهمند به عمل آورده‌اند، در سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تا دی ماه سال جاری 847 هزار مقاله، گزارش و پایان‌نامه در این سایت ارائه شده است که در این آمار معادل 644 مورد دارای ماخذ دفاع مقدس بوده و متاسفانه تنها 124 موضوع در خصوص ایثار و مقاومت است.

وی افزود: در نظر داریم علاوه بر حمایت‌های مالی از پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، در خصوص موضوعات پژوهش نیز آن‌ها را یاری کنیم. حمایت‌های مالی باغ موزه  در حوزه دفاع مقدس، در مقطع کارشناسی ارشد 4 میلیون و مقطع دکترا 6 میلیون است.

سردار خضرایی تاکید کرد: در مورد همایش معماری موزه دفاع مقدس در نظر داریم اندیشمندان و فعالان حوزه عمران در کشور را با مبانی علمی این حوزه نزدیک کنیم. هدف از اجرای این همایش ساخت مستقیم موزه‌های دفاع مقدس نیست؛ بلکه می‌خواهیم از ورای تحقیق و دریافت مقاله از صاحب نظران این حوزه، مبانی موزه‌های دفاع مقدس را به دست بیاوریم.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: معماری به معنای سازه، موضوعات مربوط به محتوا و مسائل هنری؛ سه محور اساسی جهت برگزاری همایش معماری موزه‌های دفاع مقدس برشمرده می‌شود.

به گفته وی، مهلت ارسال مقالات به همایش ملی موزه های دفاع مقدس و گردشگری تا بیستم بهمن تمدید شد.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار