راشد الراشد در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

احتمال تغییر گزینه ملت بحرین در برابر آل خلیفه به دنبال اعدام سه جوان انقلابی

عضو جنبش عمل اسلامی بحرین با بیان اینکه جنایت رژیم آل خلیفه در حق سه جوان انقلابی بحرین دل آزادگان جهان را به درد آورد، گفت: رژیم خیلی روی تعقل و آرامش ملت بحرین حساب می‌کند و فکر می‌کند با همین شیوه کنونی می‌تواند با گلوله در برابر این ملت بایستد و گمان می‌کند که شیوه ملت در مقاومت در برابر این رژیم، تغییر نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ - 16January 2017

گروه بین الملل دفاع پرس: رژیم آل خلیفه صبح روز (یکشنبه) حکم اعدام «عباس السمیع»، «علی السنکیس» و «سامی مشیمع» سه شهروند بحرینی به اتهام قتل سه نیروی پلیس از جمله یک پلیس اماراتی، را اجرا کرد. اعدام این سه شهروند بحرینی، موج جدیدی از اعتراضات را در بحرین ایجاد کرده و هزاران بحرینی در مناطق مختلف از جمله جزیره ستره و منطقه محاصره شده الدراز در محکومیت اعدام این سه جوان تظاهرات کردند. علمای بحرین نیز این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم و ضمن اعلام سه روز عزای عمومی، خواستار افزایش خشم عمومی شدند.

در همین خصوص «راشد الراشد» عضو جنبش عمل اسلامی بحرین و یکی از معارضان این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: اعدام سه جوان انقلابی بحرین توسط رژیم آل خلیفه نه تنها ملت بحرین را اندوهگین ساخت بلکه دل تمام آزادگان جهان را نیز به درد آورد. اجرای حکم اعدام این سه جوان بحرینی موجب تعجب و حیرت شد که چرا رژیم آل خلیفه به جای تفاهم با ملت بحرین برای حل مشکلات کشور اقدام به ریختن خون ملت می‌کند!

عضو جنبش عمل اسلامی بحرین در ادامه با بیان اینکه جنایت آل خلیفه در حق این سه جوان انقلابی نشان داد که این رژیم نگاه جناحی دارد، گفت: رژیم بحرین ادعا می‌کند که یک نظام قانونی است، اما رفتار آن در اجرای اعدام این سه جوان رفتاری جناحی است. اجرای حکم اعدام این سه جوان در سکوت و بدون رسم و رسوم بین‌المللی صورت گرفت. چراکه در عرف بین‌المللی اتهام‌ افرادی که قرار است، اعدام شوند، ابتدا در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا مردم پیش زمینه‌ای در خصوص اعدام داشته باشند؛ اما در مورد این سه جوان بحرینی این اقدامات صورت نگرفت.

وی گفت: نظام آل خلیفه یک روز قبل از اعدام با خانواده شهدا تماس می‌گیرد که به ملاقات زندانی‌هایشان بروند، درحالی که آنها نمی‌دانستند علت ملاقات غیرمنتظره چیست! وقتی به زندان می‌روند خود زندانی‌ها نیز علت این ملاقات را نمی‌دانستند. سپس روز گذشته اخباری منتشر شد که نظام صبح زود این سه جوان انقلابی را تیرباران کرده و با خانواده‌های مقتولان تماس می‌گیرند تا بیاند جنازه فرزندانشان را تحویل بگیرند.

راشد گفت: ملت بحرین در پی ارتکاب جنایت بزرگ اعدام سه جوان بی‌گناه یکی از تاریک‌ترین و سخت‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، جنایت اخیر آل خلیفه به ملت بحرین خسارت زیادی وارد کرد. ملت بحرین خشم و غضب خود را با برگزاری تظاهرات در اقصی نقاط بحرین ابراز می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنج سال از انقلاب بحرین می‌گذرد و در آستانه ششمین سالروز انقلاب بحرین هستیم، تصریح کرد: مردم بحرین به انقلاب سیاسی پایبند هستند و با راهکارهای سیاسی با نظام مقابله می‌کنند و از خشونت به‌هیچ عنوان استفاده نمی‌کنند؛ اما در مقابل نظام دست به خشونت می‌زند و از ارتش و نیروهای امنیتی برای سرکوب و مجازات مردم کمک می‌گیرد.

عضو جنبش عمل اسلامی بحرین در پایان خاطرنشان کرد: شاید رژیم خیلی روی تعقل و آرامش ملت بحرین حساب می‌کند و فکر می‌کند با همین شیوه کنونی می‌تواند با گلوله در برابر این ملت بایستد و گمان می‌کند که شیوه ملت در مقاومت در برابر این رژیم، تغییر نخواهد کرد. با این جنایت آل خلیفه ملت بحرین را در برابر گزینه‌هایی خارج از راهکارهای سیاسی کنونی در بحرین قرار داده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار