دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«سکوی آفندی مراقبتی هوشمند»؛ سامانه‌ای برای مقابله با تهدیدات

«سکوی آفندی مراقبتی هوشمند» سامانه‌ای است که صنایع تسلیحاتی کشورمان برای استفاده نیروهای مسلح کشورمان تولید کرده تا از نیروی انسانی در برابر تهدیدات مراقبت کند.
کد خبر: ۲۲۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ - 15January 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نیروهای مسلح کشورمان که حفظ و مراقبت از نیروی انسانی در آن از اولویت بالایی برخوردار است، برای رسیدن به این مقصود تلاش می کند تا با استفاده از فناوری ها و ابزارهای گوناگون میزان مراقبت از جان نیروی انسانی در برابر تهدیدات را افزایش دهد.

لذا در این راستا طی سال های اخیر صنایع دفاعی کشورمان با استفاده از متخصصان داخلی و دانش این عزیزان به توفیقات روز افزون دست یافته اند که یکی از این نمونه ها ساخت سامانه «سکوی آفندی مراقبتی هوشمند» است.

این سامانه که امکان استفاده به صورت سنگری و خودرویی را دارد برای دفاع نقطه ای با قابلیت ردیابی اتوماتیک هدف بکار گیری می شود و علاوه بر این اعتماد بالا و اپراتوری آسان و قابلیت کنترل از راه دور به صورت ارسال دیتا و تصویر از دیگر ویژگی های این سامانه است.

این سامانه که می توان آن را بر روی انواع خودروهای سبک و سنگین نصب کرد، مجهز به دوربین مرئی، دوربین حرارتی و فاصله یاب لیزری بوده و ارتفاع سکوی این سامانه 80 سانتی متر و وزن سکوی آن نیز کمتر از 130 کیلوگرم است.

 «سکوی آفندی مراقبتی هوشمند»؛ سامانه ای برای مقابله با تهدیدات

«سکوی آفندی مراقبتی هوشمند» مجهز به مسلسل سنگین «دوشکا» با کالیبر ۱۲٫۷x۱۰۸ میلی‌متر و نواخت تیر 600 گلوله در دقیقه و برد موثر 2000 متر، دوربین مرئی 6/0 مگاپیکسل و لنز 26 ایکس زوم اپتیکال، است.

«سکوی آفندی مراقبتی هوشمند»؛ سامانه ای برای مقابله با تهدیدات 

همچنین در دوربین فاصله یاب لیزری آن، طول پرتاب لیزر 1057 میلی متر، ماکزیمم انرژی برای هر پالس 12 میلی ژول، میزان تکرار 10 بار در ثانیه، اندازه گیری ماکزیمم فاصله 10 هزار متر و با دقت 5 متر، پیش بینی شده است.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار