رسانه‌های خارجی اذعان کردند؛

«داعش» دشمن واقعی است نه «بشار اسد»

بسیاری از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران غربی بر این باورند که دشمن واقعی داعش است، نه دولت روسیه یا رئیس جمهور سوریه و یا بسیج مردمی عراق.
کد خبر: ۲۱۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ - 27December 2016

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، العهد طی گزارش تحلیلی به بررسی دیدگاه‌های مقامات و روزنامه‌نگاران غربی در مورد اوضاع کنونی در سوریه و عراق پرداخته است.

در این گزارش برخلاف آنچه که بسیاری از شبکه‌های عربی و غربی عنوان می‌کنند، دیگر خبری از دشمنی با دولت سوریه و بسیج مردمی عراق نیست. برای مثال ژنرال «شان تاوسند» فرمانده آمریکایی نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق در اظهار نظری جدید اشاره می‌کند: نیروهای بسیج مردمی عراق تا امروز دست به هیچ اقدام زشتی نزده‌اند.

العهد در ادامه به موضوع آتش زدن دو سرباز ترکیه‌ای توسط داعش پرداخت و نوشت: دولت ترکیه تلاش می‌کند تا این موضوع در حافظه مردم جا نگیرد. به همین دلیل روزنامه‌های ترکیه به جای پرداختن به این موضوع، تمرکز خود را بر مراسم بزرگداشت نیروهای کشته شده در جنگ با حزب کارگران کردستان (پ‌‌ک‌ک) گذاشتند.

العهد در ادامه با اشاره به موضع‌گیری یکی از روزنامه‌نگاران آمریکایی در مجله روابط بین‌الملل «مصلحت ملی»، به نقل از وی نوشت: آنچه که رئیس جمهور جدید آمریکا در سوریه به دنبال آن است، مخالفت با داعش است و نه اسد. ترامپ تلاش‌های بسیاری برای بهبود روابط با روسیه انجام داده است. وی تنها نامزدی بود که در انتخابات آمریکا، شعار عدم پیشروی در شرق اروپا را مطرح کرد و به صراحت از موضوع اوکراین سخن گفت. وی خواهان کاهش تنش‌ها بر روسیه و به رسمیت شناخته شدن حاکمیت این کشور بر شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین شد که عمده مردم آن روس زبان بوده و قرن‌ها تحت حاکمیت روسیه بوده است.

ترامپ پس از موضع‌گیری در مورد اوکراین، وعده داده که آمریکا در زمان ریاست جمهوری وی دیگر در کشورهای اروپای شرقی بویژه مناطق تحت نفوذ مذهبی کلیسای ارتدوکس روسیه گسترش نفوذ نخواهد داشت.

وی در ادامه موضع‌گیری‌های مرتبط با روسیه، به موضوع سوریه اشاره کرده و وعده داده است موضع‌گیری کاخ سفید را در بحران سوریه به کرملین نزدیک‌تر و از هر نوع تلاش برای سرنگونی بشار اسد دوری خواهد کرد زیرا این اقدام باعث ضربه دیدن شدید روابط با مسکو، که حامی و متحد نزدیک اسد است، خواهد شد.

العهد در پایان مقاله به نقل از روزنامه‌نگار آمریکایی نوشت: آمریکا باید همان سیاست روسیه را در سوریه دنبال کند زیرا دشمن داعش است نه بشار اسد!.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار