کارشناس مذهبی ترکیه‌ای در گفت‌وگو با دفاع پرس:

فعالیت جریان‌های تکفیری در ترکیه «مخفیانه» و «فردی» است/ تفکرات «داعشی» قابلیت گسترش ندارند

سید علی حسینی با بیان اینکه تفکرات داعشی قابلیت گسترش ندارد، گفت: فعالیت جریان‌های تکفیری در ترکیه مخفیانه و فردی است و به دلیل فرهنگ عمومی مردم این کشور توان سر بلند کردن را ندارند.
کد خبر: ۲۱۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۶ - 21December 2016
فعالیت جریان‌های تکفیری در ترکیه «مخفیانه» و «فردی» است/ تفکرات «داعشی» قابلیت گسترش را ندارند
«سیدعلی حسینی» کارشناس مذهبی ترکیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس ضمن اشاره به اقدامات غیرانسانی جریان‌های تکفیری در راستای تامین منافع حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود اظهار داشت: اگر جهان را به دو قطب تقسیم کنیم؛ قطب اول ایران و متحدانش است، قطب دوم هم کشورهای استکباری متشکل از آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همپیمانشان است.

وی در ادامه افزود: هدف جریان‌های تکفیری غیر انسانی است و اقدامات غیر انسانی و غیر اخلاقی آنها فقط در راستای تامین منافع اربابان خود است.

حسینی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه جریان‌های تکفیری چه تاثیری در ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند؟ گفت: اگر مسلمانان عاقل و آگاه و با هم متحد باشند، به‌هیچ عنوان جریان‌های تکفیری نخواهند توانست بین آنها اختلاف ایجاد کنند. داعش و افکار داعشی نمی‌تواند گسترش پیدا کند؛ چراکه این نوع تفکرات قابلیت گسترش و پایگاه مردمی و انسانی ندارند. اگر بحثی هم در مورد تفکرات داعشی مطرح می‌شود علتش ناآگاهی برخی از مسلمانان است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری برای پیگیری مسئله فلسطین تصریح کرد: جریان‌های تکفیری در جبهه دوم یعنی جبهه کشورهای استکباری قرار دارند، هرچند آمریکا و برخی از کشورهای غربی مدعی هستند که با جریان‌های تکفیری ارتباطی ندارند ولی ارتباط آنها با تکفیری‌ها اثبات شده است و تلاش می‌کنند، مسلمانان را باهم درگیر کنند تا فلسطین که مسئله اول جهان اسلام است، فراموش شود.

وی در ادامه به اتحاد مسلمانان ترکیه اشاره کرد و افزود: آگاهی سیاسی مردم ترکیه بیشتر است، لذا اتحاد و وحدت هم در میان ملتی که آگاه باشد، بیشتر است.  

حسینی فعالیت‌ جریان‌های تکفیری را در ترکیه مخفیانه و فردی عنوان کرد و افزود: چون فرهنگ عمومی ملت ترکیه تفکر تکفیری را نمی‌پذیرد؛ لذا جریان‌های تکفیری توان سر بلند کردن در این کشور را ندارند. داعش، جبهه النصره و سایر جریان‌های تکفیری دارای مبنا و بینش نیستند که بتوان آنها را بررسی کرد بلکه باید با قدرت با این جریان‌ها درگیر و آنها را از بین برد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار