حجت‌الاسلام رشاد در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب "من زنده‌ام":

اجر نوشتن کتاب "من زنده‌ام" بیش از اجر دوران اسارت است

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: معنویت، حماسه، ایمان، اخلاص، مروت، مردانگی، ملیت‌گرایی، اسلام‌خواهی، حیا و هزاران عنصر ارزشی دیگر در صفحه صفحه کتاب "من زنده‌ام" دیده می‌شود.
کد خبر: ۲۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ - 17June 2014

اجر نوشتن کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین «علی اکبر رشاد» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم چهارمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب "من زندهام" اظهار کرد: خوشا به حال کسانی که خاطرات گذشته خود را مینویسند، چراکه این خاطرات امروز فرهنگساز است.

وی با اشاره به شخصیت امام خامنهای افزود: ایشان با ورود به هر عرصهای در آن عرصه عالِم به تمام معنا شدند. معظمله در موضوعشناسی و فهم موضوعات از زکاوت خاصی برخوردارند. که این امر به تأیید اهل فن رسیده است؛ همچنین ایشان تاریخدان خوبی در حوزه تاریخ تشیع، اسلام، ایران و منطقه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایشان در حوزه تربیتی، ذرهپروری، بزرگسازی و تصویر دلها معجزه میکنند. موضوع تقریظنویسی یکی از رویدادهای تربیتی ایشان است که ترغیب مخاطبان، تشویق نویسندگان و... از جمله دلایل نگارش این تقریظهاست.

رشاد با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که انقلابی دیگر بود، زنان نقش فوقالعادهای داشتند، خاطرنشان کرد: من اهل مطالعه نیستم، کتاب نمیخوانم، ماهها میگذرد تا یک کتاب را بخوانم ولی گویی من شکار کتاب «من زنده ام» شدم.

وی با اشاره به کتاب «من زندهام» نوشته معصومه آباد تصریح کرد: این اثر دارای متنی فاخر و قلمی با کشش همراه با معنویتی مواج است. اجر نوشتن این کتاب بیش از اجر دوران اسارت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در خواندن این کتاب هر کلمه با قطره اشکی همراه بود و واژه واژه کتاب گلوله بود. نافذی کلمات این کتاب تازیانهای بر گرده احساس، ذهن و وجدان آدمی مینوازد.

حجتالاسلام رشاد در پایان افزود: معنویت، حماسه، ایمان، اخلاص، مروت، مردانگی، ملیتگرایی، اسلامخواهی، حیا و هزاران عنصر ارزشی دیگر در صفحه صفحه این کتاب دیده میشود.

نظر شما
پربیننده ها