سید عمار حکیم در کنفرانس وحدت اسلامی:

اسلام دین تسامح است/ باید با تبلیغات گسترده در زمینه تقریب با تفکر تفرقه‌آمیز مقابله کنیم

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق گفت: اسلام دین تسامح و گذشت است و ما باید نظرات تندروانه و افراطی را کنار بگذاریم و تبلیغات گسترده‌ای در مسیر تقریب داشته باشیم، تا بتوانیم با هرگونه تفرقه مقابله کنیم.
کد خبر: ۲۱۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ - 15December 2016
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق، طی سخنانی در سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: داشتن تنوع یک حقیقت است و ما باید در عین داشتن تنوع،  افکار و اندیشه و نقاط  مشترک را با هم جمع کنیم و با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

وی افزود: اسلام دین تسامح و گذشت است  و ما باید نظرات تندروانه و افراطی را کنار بگذاریم و تبلیغات گسترده ای در مسیر تقریب داشته باشیم تا بتوانیم با هرگونه تفرقه مقابله کنیم.

عمار حکیم با اشاره به اینکه جوانان 60 درصد از جمعیت جامعه اسلامی هستند، گفت: باید جوانان را به نشستها و برنامه های مختلف تقریبی فرا بخوانیم تا بتوانیم  حرکت گسترده ای در این مسیر و حمایت از مسلمانان داشته باشیم.

وی افزود: هدف دشمنان از ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دور کردن آنها از مسأله فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام است؛ و ما باید با وحدت صفوفمان با سیاست مشهور"تفرقه بینداز و حکومت کن" مقابله کنیم و با ایجاد برنامه هایی با هم در مقابل دخالت بیگانگان متحد شویم و تصویر نادرستی که از اسلام وجود دارد را تصحیح کنیم.

عمار حکیم تصریح کرد: بحران اسلام، یک بحران داخلی است و چیزی نیست که از بیرون آمده باشد؛ و باید با وحدت و همدلی، برنامه هایی برای  مقابله با سرطانی تکفیر داشته باشیم و همه منابع آن را از ریشه بخشکانیم و از خطرات و چالشهای آن کم کنیم؛ این مسؤولیت بزرگی است که گروه‌های تکفیری برای ما به وجود آورده اند.

وی افزود: ما در عراق با تلاش زیاد در حال مبارزه با گروه‌های تکفیری هستیم و امیدواریم برای ملتمان و همه مسلمانات نوید پیروزیهای بیشتر را بشارت دهیم؛ ما در حال برنامه ریزهایی هستیم تا همه گروههای عراقی را به همبستگی فراخوانیم تا بتوانیم آرامش را به عراق برگردانیم.

وی در پایان تأکید کرد: امروز ما راه حلی جز گفتمان برای مقابله با مشکلات جهان اسلام نداریم و عزت و کرامت را برای امت مسلمان می‌خواهیم.
 
انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار