ظرفیتی که برای ایجاد وحدت واقعی داریم

امت اسلامی هیچ مشکلی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ندارد و می‌تواند تمام ترفندهای آنان را خنثی کند.
کد خبر: ۲۱۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ - 15December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، قدرت نمائی‌های ملت‌های مسلمان ایران، یمن، بحرین، فلسطین، حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت اسلامی در سال‌های اخیر که در چند جبهه بر نظام سلطه و مهره‌های آن در منطقه پیروز شدند، بهترین دلیل بر این واقعیت است که امت اسلامی هیچ مشکلی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ندارد و می‌تواند تمام ترفندهای آنان را خنثی کند.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی و به همت ملت ایران، به ثمر رسیدن دفاع مقدس مردم ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله‌ای که صدام مامور اجرای آن بود ولی تمام قدرت‌های سلطه گر جهانی و سران ارتجاع عرب از وی حمایت مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی و سیاسی و اطلاعاتی می‌کردند، مقابله موفق جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل، فرو رفتن آل سعود در باتلاق یمن در اثر مقاومت جانانه مردم این کشور، به دریوزگی وادار شدن آل خلیفه در برابر مبارزات انقلابی مردم بحرین، شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان و مردم غزه، آزادی حلب و پیشروی‌های نیروهای مقاومت در سوریه و شکست تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق، همگی نشان دهنده قدرت بالای امت اسلامی در مواجهه با انواع توطئه‌ها هستند.
 
از این ظرفیت بسیار ارزشمند که فقط بخشی از داشته‌های ملت‌های مسلمان است باید حداکثر بهره‌برداری به عمل آید که اگر چنین شود، قطعاً هیچ قدرتی با هیچ توطئه و ترفندی یارای مقاومت در برابر امت اسلامی را نخواهد داشت. بخش دیگری از ظرفیت‌های ملت‌های مسلمان، ثروت‌های کلانی است که در سرزمین‌های پهناور جهان اسلامی در اختیار است و اگر از آنها با برنامه ریزی صحیح و به نفع ملت‌ها استفاده شود و از دست اندازی سلطه گران بین‌المللی و مهره‌های منطقه‌ای آنان دور نگهداشته شود، دست مایه بسیار عظیمی برای اعمال قدرت هرچه بیشتر امت اسلامی خواهد بود.
 
از اینها مهم تر، نیروی انسانی با هوش، پراستعداد، با ایمان و مقاومی است که ملت‌های مسلمان در اختیار دارند و ثروت واقعی امت اسلامی همین است. با این ثروت بی‌انتها امت اسلامی می‌تواند به پیشرفت‌های شگرف دست یابد و حرف اول را در سرتاسر جهان بزند.
دشمنان ما از این ظرفیت بزرگ امت اسلامی با خبر هستند و درست به همین دلیل است که هر روز توطئه جدیدی علیه ملت‌های مسلمان تدارک می‌بینند. اینکه اکنون چند سال است کشورهای عربی صحنه برادرکشی مسلمانان شده و در هر نقطه از جهان اسلام، به صورت پیاپی فتنه‌ها برپا می‌شود و مسلمانان با پرداخت هزینه‌های گزاف، درصدد تضعیف همدیگر هستند به همین دلیل است.
 
در برابر این توطئه‌ها، ما مسلمانان باید با تمسک به تعالیم نورانی قرآن که برادری را اصل اول زندگی اجتماعی پیروان اسلام قرار داده، برای بهره‌برداری از امکانات موجود در کشورهای اسلامی و به فعلیت در آوردن ظرفیت‌های امت اسلامی برنامه ریزی کنیم و مانع به هدر رفتن این همه امکانات، نیرو و ثروت شویم. اگر به آنچه اکنون در جهان اسلام می‌گذرد با دقت نگاه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که مسلمانان به دست خود درحال ضربه زدن به خود هستند و با این کار، دشمنان را بر خود و بر ثروت‌های خدادادی خود مسلط می‌کنند.
 
شاید از کشورهای مسلمان اکنون نتوانیم انتظاری داشته باشیم، زیرا آنها خود گرفتار توطئه‌های دشمن ساخته هستند و در بسیاری از این کشورها دولتمردان و حاکمان آمادگی یا شایستگی ورود به صحنه مبارزه با دشمن و گام برداشتن در راه وحدت را ندارند. تنها کشوری که خوشبختانه از امنیت کافی و سایر زمینه‌های لازم برای گام برداشتن در این زمینه برخوردار است، ایران است. جمهوری اسلامی ایران می‌تواند محور وحدت امت اسلامی شود و به تشتت موجود پایان دهد.
 
شرط لازم برای اینکه جمهوری اسلامی ایران بتواند در انجام رسالت ایجاد وحدت کلمه در میان امت اسلامی موفق شود این است که مسئولان، فعالان سیاسی، نخبگان و علمای ما دست از بگومگوهای بی‌حاصل کنونی بردارند و تمام فکر و وقت و نیروی خود را صرف مدیریت صحیح کشور و برنامه ریزی برای حل مشکلات جهان اسلام نمایند. این، کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم به شرط آنکه دعواهای خودمان را کنار بگذاریم و به گرفتاری بزرگی که اکنون امت اسلامی به آن مبتلاست بیاندیشیم.
 
مسئولان و مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مردم این کشور از این دعواهای بی‌حاصل خسته شده‌اند به تدریج درحال رسیدن به این عقیده هستند که این دعواها برای خدا نیست و صرفاً جنگ قدرت است. این نگاه به مسئولین نظام اسلامی، نگاه بسیار خطرناکی است و باید هرچه سریع‌تر و در عمل تصحیح شود.
 
اکنون که در آستانه میلاد با سعادت پیامبر رحمت و اسوه اخلاق کریمه هستیم، مسئولان و مدیران نظام اسلامی به برکت این میلاد فرخنده درصدد تجدیدنظر از روش‌های خود برآیند و راهی را برای تعامل برگزینند که مورد رضای خدا و منطبق بر سیره رسول خداست. قطعاً با چنین روشی است که می‌توانیم هفته وحدت را از شعاری بودن نجات دهیم و امت اسلامی را از بلای برادرکشی کنونی برهانیم.

منبع:جمهوری اسلامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار