امیرعبداللهیان:

آزادی حلب؛ پایان توسعه قدرت تروریست‌ها

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت:آزادی حلب می تواند در روحیه بخشی به ارتش و نیروهای سوری و کشورهایی که با تروریست ها درگیر هستند موثر باشد
کد خبر: ۲۱۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ - 13December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تأثیر آزادی حلب بر تحولات سوریه و منطقه افزود: حلب یک منطقه کاملاً راهبردی و یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی سوریه به حساب می آید.
 
وی تصریح کرد: آنچه در پنج سال گذشته در حلب اتفاق افتاد اولاً نوعی از جنگ سرد و گرم بین المللی است به صورت توأم در حلب بود و ثانیاً تروریست های خارجی نقش مهمی در اشغال حلب و به گروگان گرفتن زنان، کودکان و مردم این شهر داشت و حلب به دژی برای صهیونیست ها تبدیل شده بود.
 
امیرعبداللهیان تصریح کرد: برخی تصور می کردند حلب غیرقابل تسخیر است خوشبختانه با نقش مهمی که ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور و دولت و شخص رئیس جمهور سوریه به عنوان فرمانده کل قوای آن کشور ایفا کرد شاهد آزادی شهر راهبردی و منطقه مهم جغرافیایی حلب هستیم.
 
وی گفت : آزادی حلب می تواند در روحیه بخشی به ارتش و نیروهای سوری و کشورهایی که با تروریست ها درگیر هستند موثر باشد و نشان دهد زمان توسعه قدرت تروریست ها به سر آمده است.
 
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل اظهار داشت: آزادی حلب اولاً می تواند در روحیه بخشی به ارتش و نیروهای سوری برای مبارزه جدی با تروریست ها در رقه و سایر مناطق سوریه تأثیرگذار باشد.
 
وی تصریح کرد: ثانیاً می تواند در عراق و سایر کشورهایی که در منطقه از وجود تروریست ها و داعشی ها رنج می برند تأثیرگذار باشد.
 
امیرعبداللهیان گفت: سوم اینکه آزادی حلب این پیام قوی را برای تروریست ها و حامیان تروریست ها دارد که زمانی که تروریست ها بتوانند در سوریه ، در عراق و در هر بخشی از منطقه به دنبال توسعه قدرت باشند به سر آمده است.
 
وی در ادامه به دلایل شکست گروه های تروریستی و محور غربی عربی در مقابل محور مقاومت افزود: اوهاماتی که در ذهن بازیگران خارجی و مداخله گران در مورد سوریه وجود داشت فرو ریخت و با اینکه در 5 سال گذشته بیش از 86 کشور از یک جریان خاص حمایت کردند که برخی از آنها اسم معارضان سوریه را یدک می کشند و برخی هم عملاً گروه های مسلح و تروریست در داخل سوریه بودند به دلیل اینکه این جریان خارجی و این جریان تروریستی خودش را در مقابل مردم قرار داده بود و تروریست ها به دنبال سرنگونی نظام سیاسی و قانون دستوری بودند لذا از ابتدا مسیر را غلط طراحی کردند و پیش رفتند.
 
امیرعبداللهیان تصریح کرد: به همین دلیل مخالفان سوریه از 86 کشور به کمتر از 10 کشور در ماه های اخیر رسیدند.
 
وی گفت: محاسبه غلط و نادرست برخی بازیگران خارجی، اتکای نادرست برخی بازیگران منطقه ای به امریکا و به حمایت های امریکا برای  
سرنگونی آقای بشاراسد باعث شد که با محاسبات غلط چنین شکستی را از مردم سوریه و ارتش سوریه متحمل باشند.
 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به ترویج الگوی برجام برای حل مشکلات منطقه ازجانب برخی ها تصریح کرد: اولاً مسائل منطقه باید در داخل منطقه و به دست اهل منطقه حل و فصل شود.
 
وی تاکید کرد: نه تنها مذاکره کردن با امریکا مشکلی را از مشکلات امنیتی منطقه برطرف نمی کند بلکه مزاحمت های بیشتری را در منطقه ایجاد خواهد کرد.
 
امیرعبداللهیان تصریح کرد: بی صداقتی امریکایی ها در مسائل منطقه ای صدها درجه بالاتر از آن چیزی است که در برجام گذشته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بحرین اشاره کرد و افزود: متأسفانه حکومت بحرین تصور می کند با توسل به روش های امنیتی و نظامی می تواند بحران سیاسی در این کشور را خاتمه دهد.
 
امیرعبداللهیان افزود: به عنوان کسی که سال ها سفیر ایران در بحرین بودم هم مردم و هم معارضه سیاسی بحرین را از نزدیک می شناسم و هم پادشاه بحرین و خاندان آل خلیفه در بحرین را می شناسم می خواهم به پادشاه بحرین این هشدار را بدهم که تداوم این روش ها و زندانی کردن شیخ علی سلمان به عنوان دموکراتیک ترین رهبر معارض سیاسی در بحرین نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه مخاطرات جدی در مسیر ایجاد افراط گری و دامن زدن و تشدید به افراط گرایی در بحرین را فراهم می کند.
 
منبع:واحد مرکزی خبر
نظر شما
پربیننده ها