آزاده و جانباز جنگ تحمیلی در گفت و گو با دفاع مقدس:

ماجرای خبر چین بعثی‌ها که با حرف سید توبه کرد

بعد از گذشت چند ساعتی از خروج عراقی‌ها از اردوگاه متوجه شدیم همان فرد از تب به خودش می‌پیچد و با صدای بلند فریاد می‌زند "سید من را حلال کن" با سرعت خود را به او رساندیم و درخواست کمک کردیم و عراقی‌ها آمدند و او را بردند. بعد از بازگشتت به اردوگاه دیگر هیچ وقت کسی را لو نداد.
کد خبر: ۲۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ - 05June 2014

ماجرای خبر چین بعثی‌ها که با حرف سید توبه کرد

«محمد حسین ارشادی» جانباز و آزاده جنگ تحمیلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری  به نسل جوان معرفی شود. جوانان ما باید به خوبی و درست متوجه شوند که این انقلاب در چه شرایطی و با چه وضعیتی حفظ شده است.

وی ادامه داد: با انتقال فرهنگ ارزشمند 8 سال دفاع مقدس تفکر انقلابی و سبک زندگی شهدا را به نسل جوان آموزش داده و آنها را با ایثارگریهای جانبازان آشنا کنیم تا آنها بدانند جانبازان 70 درصد با گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی هنوز هم پای نظام ایستادهاند و اگر بازهم خدایی ناکرده جنگی صورت بگیرد در صف اول قرار میگیرند.

این جانباز و آزاده دفاع مقدس با ذکر خاطرهای از دوران اسارت خود اذعان کرد: محرم بود و ما اسرای ایرانی حال و هوای عاشورایی داشتیم و هر طور که میتوانستیم به عزاداری برای امام حسین(ع) میپرداختیم، افسران عراقی عزاداری را منع کرده بودند، ما برای اینکه متوجه حضور آنها شویم به نوبت آمار میگرفتیم.

ارشادی ادامه داد: با صدای آرام در حال مرثیه خوانی و سینه زنی بودیم که ناگهان یکی از افرادی که ما او را میشناختیم که خبرچین است خبر داده بود و افسران ریختند داخل اردوگاه و حسابی ما را کتک زدند. یک سیدی در بین ما بود که نمیدانست این فرد خبرچین کیست با صدای بلند گفت "مقصرین لو دادن عزاداران حسینی را به حضرت زهرا سپردم".

وی خاطر نشان کرد: بعد از گذشت چند ساعتی از خروج عراقیها از اردوگاه متوجه شدیم همان فرد از تب به خودش میپیچد و با صدای بلند فریاد میزند سید من را حلال کن با سرعت خود را به او رساندیم و درخواست کمک کردیم و عراقیها آمدند و او را بردند. بعد از بازگشتت به اردوگاه دیگر هیچ وقت کسی را لو نداد.

این جانباز و آزاده دفاع مقدس در پایان گفت: باید با بازگو کردن این خاطرات و استفاده از تجربیات 8 سال دفاع مقدس نسل جوان را با آفتهای اجتماعی موجود که از سوی دشمن طراحی شده آشنا کنیم تا بدانند دشمن از هر طریقی که میتواند برای ورود در میان ما استفاده میکند حتی اگر در اسارت آنها باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار