در حاشیه مراسم سالگرد رحلت امام(ره) صورت می‌گیرد

ایجاد بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی در جوار حرم امام خمینی(ره)

کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در محوطه شرقی حرم مطهر امام راحل یک بیمارستان صحرایی به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی ‏درمانی به زائران شرکت کننده در مراسم سالگرد برپا می‌کند.
کد خبر: ۲۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ - 02June 2014

ایجاد بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی در جوار حرم امام خمینی(ره)

مجید نوروزی، عضو کمیته بهداشت و درمان قرارگاه شهید فهمیده بسیج در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای امکاناتی همچون اتاق عمل سیّار، خدمات آزمایشگاهی، تصویربرداری و خدمات آمبولانس است، گفت: این بیمارستان صحرایی با بهرهگیری از پزشکان و پیراپزشکان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ایران از یک روز پیش از زمان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) تا یک روز پس از مراسم، به ارائه خدمات عمومی و تخصصی به زائران میپردازد.

وی افزود: علاوه بر این بیمارستان ۲ بیمارستان صحرایی دیگر نیز در مقیاسی کوچکتر در محوطه حرم برپا میشود که توسط کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان خاتمالانبیاءص) و بهداری کل سپاه پشتیبانی میشوند.

این عضو کمیته بهداشت و درمان قرارگاه شهید فهمیده بسیج با بیان اینکه بیمارستان صحرایی بهداری کل سپاه، بیمارستان جنگ نوین است، ادامه داد: همچنین نزدیک به ۲۰ اکیپ بازرسان بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی نیز از مراکز اسکان و طبخ غذای زائران بازدید بهعمل میآورند.  

وی با بیان این مطلب که مسئولیت کمیته بهداشت و درمان ستاد ارتحال با بهداری سازمان بسیج مستضعفین است، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیتهای موجود در طبخ غذا پیشبینی شده تا با حضور ۱۰ اکیپ بهداشتی درمانی دانشگاههای علوم پزشکی بهصورت مسقیم در مراکز طبخ غذا بر رعایت نکات بهداشتی طبخ و توزیع غذا نظارت داشته باشند.

نوروزی یادآور شد: بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی، مراقبتی، اعمال جراحی و یا بستری داشته باشند به بیمارستانهای همجوار اعزام میشوند تا سایر مباحث درمانی آنان در این مراکز بهصورت رایگان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان کرد: همراه با هر اکیپ استانی شرکتکننده در مراسم ارتحال نیز یک دستگاه آمبولانس و در هر اتوبوس نیز یک کارشناس بهداشتی حاضر خواهند بود و این کارشناسان، مسئولیت امور بهداشتی را بر عهده خواهند داشت.

این عضو کمیته بهداشت و درمان قرارگاه شهید فهمیده بسیج همچنین عنوان کرد: علاوه بر این برخی از مطبهای پزشکان بسیجی هم از روز گذشته فعالیت خود را در زمینه معاینه رایگان بیماران آغاز کردهاند که این کار تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار