سپیده دمی که بوی لیمو می‌داد

نمایش مستند بمباران شیمیایی سردشت در بازار کن

«سپیده دمی که بوی لیمو می داد» مستندی از آزاده بی‌زار گیتی است که در مورد بمباران شیمیایی سردشت که بزرگ‌ترین بمباران شیمیایی شهری جهان بعد از جنگ جهانی اول به شمار می‌آید، ساخته شده است.
کد خبر: ۱۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ - 18May 2014

نمایش مستند بمباران شیمیایی سردشت در بازار کن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دو فیلم مستند از تولیدات «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» با عناوین سپیده دمی که بوی لیمو میداد (آزاده بیزار گیتی) و ما همه سربازیم (مهدی قربانپور)، در بازار فیلم کن روی پرده میروند.

«سپیده دمی که بوی لیمو میداد» روز ۲۹ اردیبهشت و «ما همه سربازیم» نیز عصر سیام اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در سالن اصلی بازار فیلم جشنواره کن به نمایش درمیآیند.

برپایه این گزارش، «سپیده دمی که بوی لیمو میداد» مستندی دربارهٔ بمباران شیمیایی سردشت است که بزرگترین بمباران شیمیایی شهری جهان بعد از جنگ جهانی اول به شمار میآید. «ما همه سربازیم» هم مستندی پیرامون تاریخ خدمت سربازی در ایران طی سالهای ۱۳۰۵ تا ۱۳۵۷ است.

عمده آثار مستند و داستانی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» جهت بازبینی خریداران و پخش کنندگان جهانی فیلم، در غرفه این «مرکز» در بازار فیلم جشنواره کن ارائه میشود. ضمن اینکه کاتالوگ ۲۰۱۴ تولیدات مرکز نیز به زبان انگلیسی در دسترس عموم مراجعه کنندگان قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار