گزارش/

"زلزال بارشی" با 30 بمب 17 کیلویی/ موشکی معادل 36 راکت

موشک زلزال بارشی، 30 بمب 17 کیلویی دارد که در فاصله نزدیک زمین پخش می‌شود و برای زدن باند فرودگاه و تجهیزات پخش شده روی زمین مناسب است.
کد خبر: ۱۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 12May 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در جریان بازدید 2ساعته فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، موشک «زلزال بارشی» نیز رونمایی شد و برای اولین بار به نمایش درآمد.



30 بمب 17 کیلویی در موشک زلزال بارشی بکارگرفته شده که این بمبها در فاصله نزدیک به زمین پخش میشود و برای زدن باند فرودگاه و تجهیزات پخش شده روی زمین مناسب است.

موشک زلزال با سوخت جامد از جمله مهمترین موشکهایی است که با برد حدود 300 کیلومتر میتواند اهداف و پایگاههای دشمن در اطراف ایران را در فواصل کوتاه مورد هجوم قرار دهد.

برای اولین بار، در رزمایش پیامبر اعظم6 بود که موشکهای زمین به زمین زلزال از روی لانچرهای 3تایی شلیک شد که این امر شلیک تعداد بیشتری از موشکهای زلزال در مدت زمان کم را امکانپذیر کرده و موجب میشود تا تعداد موشکهای بیشتری برای شلیک در آنِ واحد آماده شوند.



شلیک راکت زلزال از لانچر 3تایی در رزمایش پیامبر اعظم6

 
 

در رزمایش فوق، تعداد 9 فروند از این موشکها به صورت همزمان از روی لانچرهای 3تایی شلیک شدند.

حالا با نصب سر جنگی های بارانی بر روی موشک زلزال که در بازدید رهبری به نمایش درآمد، این موشک که بنا بر اعلام قبلی، به لحاظ دقت در انهدام اهداف نیز ارتقاء چشمگیری یافته، توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را به دست آورده است.

این نوع کلاهک محوطه نسبتاً گستردهای را در زمان فرود مورد اصابت قرار میدهد.

 



گرافیک لحظه جدایش بمبهای بکارگرفته شده در موشک زلزال بارشی
 

در حقیقت کلاهک بارانی برای انهدام یک هدف واحد طراحی نشده بلکه برای آسیب رسانی به محوطه ای از اهداف پراکنده استفاده میشود.

بنا بر گفته یکی از فرماندهان نیروی هوافضای سپاه، موشک «زلزال بارشی» هم از لحاظ عملیاتی و هم به لحاظ اقتصادی با 36 راکت زلزال برابری میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار