وزیر کشور فرانسه:

۲۸۵ فرانسوی اکنون در حال جنگ علیه نظام سوریه هستند

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که ۲۸۵ شهروند فرانسوی اکنون در کنار گروه‌های مسلح سوری در سوریه علیه نظام این کشور می‌جنگند که از این میان ۲۵ نفر کشته شدند.
کد خبر: ۱۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ - 01May 2014

۲۸۵ فرانسوی اکنون در حال جنگ علیه نظام سوریه هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روزنامه فرانسوی "لوفیگارو"، "برنار کازنوف"، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که ۲۸۵ شهروند فرانسوی اکنون در کنار گروههای مسلح سوری در سوریه علیه نظام این کشور میجنگند.

بر اساس این گزارش، وزیر کشور فرانسه عصر روز گذشته در پارلمان فرانسه اعلام کرد که تعداد فرانسویهای شرکت کننده در درگیریهای سوریه طی ماههای اخیر به میزان ۷۵ درصد افزایش یافت.

وی همچنین هشدار داد که ۱۲۰ شهروند فرانسوی در حال حاضر تلاش میکنند برای پیوستن به گروههای تروریستی وارد اراضی سوریه شدند.

کازنوف در ادامه افزود: ۲۵ نفر از فرانسویهای شرکت کننده نیز در درگیری با نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

هفته گذشته نیز رئیس جمهور فرانسه طی سخنانی اعلام کرد که پاریس همه اقدامات لازم برای ممانعت از رفتن جوانان فرانسوی به سوریه و جنگیدن در کنار تروریستهای سوری را انجام میدهد.

فرانسوا اولاند افزود: پاریس برای ممانعت از پیوستن جوانان فرانسوی به گروههای افراطی در سوریه از همه تکنولوژیهای خود از جمله امنیت الکترونیکی استفاده میکند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: طرح جدیدی در مورد شهروندان فرانسوی که به سوریه میروند، داریم که وزیر کشور فرانسه آن را ارائه خواهد کرد.

روزنامه فرانسوی "لوفیگارو" همچنین هفته گذشته با اشاره به اینکه «حدود ۷۰۰ نفر از جوانان فرانسوی اکنون در کنار گروههای مسلح تندرو علیه نظام سوریه میجنگند»، نوشت: دولت فرانسه تصمیم دارد طرح جدید خود برای ممانعت از ورود جوانان فرانسوی به سوریه را اعلام کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار