دبیر دومین جشنواره عکس قاب‌های بهشتی:

روند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی کُند است

دبیر دومین جشنواره عکس "قاب‌های بهشتی" معتقد است که فضای مجازی در انعکاس، گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضعیف عمل کرده است.
کد خبر: ۱۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ - 12April 2014

روند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی کُند است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، "محسن محمدی"، دبیر دومین جشنواره عکس "قابهای بهشتی" گفت: شهدا چراغ روشنی برای تمامی فصول هستند اما فضای مجازی که این روزها بیشتر وقت نسل جدید را به خود اختصاص میدهد در این زمینه به شدت با ضعف محتوایی یادمان شهدا روبرو است.

وی با اشاره به اینکه شهیدان مظهر غیرت، مقاومت و شجاعت برای نسلهای بعدی هستند، افزود: شهدا انسانهای بصیر، شاخص و متدینی بودند که با احساس تکلیف و تبعیت از ولایت به دفاع از میهن شتافتند و با ایثار جان خود در راه اسلام، انقلاب، میهن، عزت و مردانگی را در یادها زنده کردند و ما باید بتوانیم این مساله را به نسلهای بعدی منتقل کنیم.
"محمدی" اظهار کرد: امروز هر آنچه داریم به برکت خون شهدایی است که به دعوت حضرت امام لبیک گفته و مخلصانه جان خود را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کردند.

به گفته وی، مسوولان زیربط باید انتقال این پیامها به نسل بعد را در دستور کار خود قرار دهند و در این میان از کسانی استفاده کنند که با تکنولوژی و وسایل ارتباطی جدید پیوند دارند.

دبیر دومین جشنواره عکس قابهای بهشتی همچنین با ابراز رضایت از توجه ویژه عکاسان به بحث شهدا بیان داشت: تاکنون ۲۰۰۰ فریم عکس از سوی عکاسان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پیش بینی شده این تعداد در روزهای باقیمانده به بیش از این تعداد افزایش یابد که بسیار آمار قابل توجهی است.

"محمدی" تاکید کرد: تنها هدف از برگزاری جشنواره قابهای بهشتی پاسداشت یاد شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تلاش در راه گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وافزایش محتوای دیجیتالی یادمان شهدا در فضای مجازی است.

وی با اشاره به استقبال بینظیر هنرمندان عکاس در این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: اینکه عکاسان خبری و غیر خبری در حوزه حرفهای و شهروندی با نگاه و گرایشهای خاص خودشان دل در گرو شهدا دارند بسیار حایز اهمیت است و باید سعی کنیم زمینه ادامه این راه را فراهم کنیم.

"محمدی" تاکید کرد: امیدوارم ما نیز دنباله رو شهدا باشیم و بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدمهای موثری برداریم.

دبیر جشنواره عکس قابهای بهشتی در پایان با دعوت از تمامی هنرمندان عکاس برای ثبت قابهای به یاد ماندنی و تجلیل از قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس اعلام کرد: زمان اعلام شده جشنواره بعد از روز ۲۵ فروردین ماه تمدید نخواهد شد و فراخوان جزئیات برگزاری جشنواره عکس "قابهای بهشتی" از طریق شبکه تصویر (تصویرنت) tasvirnet. com برای علاقهمندان در دسترس خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار