سردار مقیمی:

وظیفه پلیس تنها کشف جرم است/ سیر نزولی وقوع قتل در سال جاری

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا، تاکید کرد: قطعا اگر علل قتل در جامعه آسیب‌شناسی و انعکاس یابد، منجر به فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها و پیشگیری از وقوع این جرم می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷ - 04March 2014

وظیفه پلیس تنها کشف جرم است/ سیر نزولی وقوع قتل در سال جاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمدرضا مقیمی" جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا در نشست تخصصی «بررسی علل و عوامل وقوع قتل های خانوادگی کشور»، اظهار کرد: در کنار سایر جرایم، قتل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که وقوع بسیاری از جرائم، باعث اخلال در امنیت کشور می شود، اما وقوع قتل علاوه بر امنیت، نظام خانواده را نیز فرو میریزد.

وی با اشاره به اینکه، فرهنگ، قومیت، اقتصاد و بسیاری از عوامل دیگر در وقوع قتل موثرند، تصریح کرد: در خصوص نحوه و کشف قتل، فیلم و اخبار زیادی وجود دارد که این کمترین کار است، اما بزرگترین قدم، آسیبشناسی و شناسایی عوامل موثر وقوع این جرم، است که متأسفانه کمتر به آن پرداخته میشود.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: قطعا اگر علل قتل در جامعه انعکاس یابد، منجر به فرهنگسازی در خانوادهها و پیشگیری از وقوع این جرم میشود.

وی با اعلام اینکه آمار وقوع قتل در کشور امسال سیر نزولی داشته است، گفت: اما این سئوال مطرح است که این کاهش در نتیجه فرهنگسازی بوده و یا بکارگیری افسران زبده و تکنولوژی در آن نقش داشته است؟

مقیمی از رسانهها خواست بجای پرداختن به اخبار قتل که جامعه را به وحشت میاندازد، علت اصلی وقوع و عواقبی که برای قاتل به دنبال دارد، در اختیار جامعه قرار دهند تا شاهد کاهش بیشتر این جرم در کشور شویم.
 
این مقام انتظامی با تاکید براینکه وظیفه پلیس تنها کشف جرم است، یادآور شد:  پلیس آگاهی ناجا از آنجا که با پروندههای قتل همچنین متهمان از نزدیک مواجه است، ابعاد مختلف جرم را شناخته و به اطلاعات ارزشمندی نیز در مراحل رسیدگی دست می یابد، بنابراین این پلیس آمادگی دارد که پروندههای قتل و اطلاعات لازم را در اختیار محققان، آسیبشناسان و فیلمسازان کشور قرار دهد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار