در دستور کار معاونت اجتماعی ناجا قرار گرفت؛

ساخت انیمیشن با موضوعات اجتماعی/مصالحه۷۰ درصد پرونده‌ها در دوائر مشاوره و مددکاری

معاون اجتماعی نیروی انتظامی بر افزایش تعاملات ناجا با رسانه ها تاکید و از ساخت انیمیشن با موضوعات اجتماعی خبر داد و گفت: تولیدات رسانه ای می تواند باعث پیشگیری جرائم اجتماعی شده و موجبات کاهش جرائم و در نهایت افزایش امنیت و احساس آن را فراهم کند.
کد خبر: ۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸ - 03March 2014

ساخت انیمیشن با موضوعات اجتماعی/مصالحه۷۰ درصد پرونده‌ها در دوائر مشاوره و مددکاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی در دیدار با مدیر سایت خبری تابناک، با اشاره به اینکه امروز جامعه نیازمند امید، آسایش و آرامش است و باید احساس امنیت را در جامعه افزایش دهیم، اظهار داشت: انتشار توسط اصحاب رسانه باید بگونه ای باشد که منجر به افزایش امنیت و در مقابل ایجاد یأس و ناامیدی در مجرمان باشد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد افکار عمومی در جامعه به دست صاحبان اخبار و اندیشه ها است، گفت: مدیریت افکار عمومی، پذیرش نقدها و تلاش در جهت رفع کاستی ها لازمه یک سیستم پویا است.

منتظرالمهدی مردم را سرمایه اصلی اجتماعی، دانست و ادامه داد: برای شناخت و مقابله پدیده های نوظهور و آسیب های ناشی از آن، باید با مردم هم نوایی، همفکری و تعامل داشته باشیم و فراگیری دانش مدیریت و مهارت های زندگی حق مردم است.

معاون اجتماعی ناجا نوشتن منبع اصلی اخبار را امری ضروری در انتشار مطالب عنوان و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی پاسخگو است و درصورت دریافت گزارشی از سوی رسانه های مختلف، اقدام به بررسی صحت و سقم اخبار کرده و جوابیه های لازم را منتشر می کند، جوابیه ناجا به خبر " رهایی 4 مامورنما" خبرگزاری فارس و انعکاس این مطلب در آن رسانه، نمونه واضحی از بررسی های هدفمند پلیس پاسخگو است که جا دارد از اقدام به موقع و برخورد با خبرنگار خاطی خود تقدیر و تشکر نمایم.

این مقام ارشد انتظامی اذعان داشت: فرمانده ناجا در مقابل اخبار منتشر شده از پلیس حساسیت ویژه ای داشته و در همه موارد آمادگی پاسخ دادن به رسانه ها را دارد.

منتظرالمهدی به فعالیت های مشاوره و مددکاری که نیاز روز جامعه است نیز اشاره و اظهار داشت: در ده ماهه نخست سال جاری 300 هزار پرونده به مراکز مددکاری و مشاوره ناجا و کلانتری ها ارجاع شده که خوشبختانه 70درصد آنها به سازش و مصالحه رسیده است، این امر می تواند باعث کاهش ورود پرونده ها به چرخه رسیدگی قضایی و انتظامی شود و اهمیت مشاوره در این سازش ها به خوبی دیده می شود.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر دایره مشاوره و مددکاری در 600 کلانتری کشور دائر است که به مسائلی چون اختلافات خانوادگی، ازدواج و شیوه های فرزندپروری مواد مخدر، تربیت فرزندان، ارائه خدمات مشاوره رایگان و ... می پردازند؛ 40 مرکز مشاوره نیز آماری است که در کشور وجود دارد، 10 مرکز آن در تهران و مابقی در استان ها، فعال هستند که مردم می توانند با مراجعه به سایت police.ir، به آدرس مراکز را دریافت کنند.

منتظرالمهدی، ساخت انیمیشن و فیلم هایی با موضوعات اجتماعی را یکی از فعالیت های مهم معاونت اجتماعی ناجا دانست و تاکید کرد: تولیدات رسانه ای این معاونت با موضوعاتی چون سرقت، اعتیاد و ... می تواند مردم را نسبت به اطراف خود هشیارتر کرده و همچنین با پیشگیری اجتماعی موجبات کاهش جرائم و همچنین کاهش هزینه های انتظامی را فراهم نماییم.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار