سردار فتحیان:

یادواره شهید دکتر رهنمون با تدبیر مقام معظم رهبری برگزار شد

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای تحقق تدابیر راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید پزشکان جوان از زحمات پزشکان در دوران دفاع مقدس مطلع شوند یادواره و جایزه شهید دکتر رهنمون را برگزار کردیم.
کد خبر: ۱۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲ - 20February 2014

یادواره شهید دکتر رهنمون با تدبیر مقام معظم رهبری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اهواز، سردار نصرالله فتحیان رئیس اداره بهداشت و درمان نیروهای مسلح در خصوص نحوه برپایی و شکل گیری یادواره شهید رهنمون و اعطاء جایزه شهید رهنمون به پزشکان و خانوادهٔ شهدای پزشکی دوران دفاع مقدس گفت: ۶سال پیش در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان از من پرسیدند از بیمارستانهای صحرائی جنگ خبر دارید و وقتی جواب دادم تعدادی از این بیمارستانها از بین رفتهاند معظم له عنوان کردند که «باید پزشکان جوان از زحمات و تلاشهایی که در بیمارستانهای صحرائی صورت گرفته اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین خاطر در سال ۸۸ طی بازدیدی که از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس داشتیم ۸۰ نقطه شناسایی شد که در این مناطق امکانات بهداری و درمانی جنگ برپا بوده است.

سردار فتحیان یادوار شد: در طی این بازدیدها به محل شهادت دکتر رهنمون که زمانی در بیمارستان خاتم الانبیاء آن زمان فعالیت داشته است رفتیم و در آنجا مصمم شدید برای تحقق تدبیر فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم ما بر این شد که بیمارستانهای صحرائی دوران دفاع مقدس را مجدد احیا کنیم و برای تجلیل از خدمات ارزشمند پزشکان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی یادواره شهید دکتر رهنمون را برگزار کنیم و به دنبال آن برپایی آیین تجلیل از خانوادهٔ شهدای جامعه پزشکی دوران دفاع مقدس و ایثارگران را برنامه ریزی کردیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) ظرف مدت چند ماه با تلاش بهداری نیروی زمینی سپاه از زیر خاک بیرون آوردیم عنوان کرد: برای فعال ساختن سایر بیمارستانهای صحرایی دوران دفاع مقدس برای هر کدام از نیروهای مسلح مناطقی را شناسایی و مشخص کردهایم تا طی دو سال آینده بتوانیم تعداد بیمارستانهای صحرایی دوران جنگ را که کمتر از ده تا باقی مانده است را افزایش دهیم.

وی در خصوص نقاط شناسایی شده گفت: حداقل در جنوب ۲ بیمارستان صحرایی به نامهای» علی بن ابی طالب(ع) و امام رضا(ع) «به عهده ارتش و سپاه گذاشته شده است تا مجدد این بیمارستانها احیا و بازسازی کنند.

سردار فتحیان در خصوص سایر بیمارستانهای صحرائی که مشخص شدهاند عنوان کرد: بیمارستان امام حسن(ع) در بستان بیمارستان امیر المومنین(ع) در ایلام و در شهرهای سرپل ذهاب، بانه، مریوان، پیرانشهر و سردشت نیز نقاطی شناسایی شدهاند تا ارتش، سپاه و نیروی انتظامی نسبت به احیاء و بازسازی آنها اقدامات لازم را به عمل آورند.

نظر شما
پربیننده ها