معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ارتش، فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف قرآنی داشته است

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف قرآنی داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲ - 14July 2013

ارتش، فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف قرآنی داشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام و المسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در جمع مسئولین و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی، رمضان را فرصتی طلایی برای بندگی خداوند دانست و افزود: رمضان، ماه نزول رحمت الهی است که ظرفیت های فراوانی برای به کمال رساندن انسان دارد و همین خصلت رمضان است که این ماه را از دیگر ماه ها متمایز نموده است.

حجتالاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که تمام کتاب های آسمانی از جمله تورات، انجیل و قرآن کریم در این ماه نازل شده است، خاطرنشان کرد: رمضان به برکت نزول قرآن، رمضان شد و آنچه در قیامت باعث درجه بندی انسان ها می شود نسبت آنان با قرآن کریم است.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن ابزار خرسندی از توسعه فعالیت های قرآنی در ارتش، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های خوبی در حوزه های مختلف فعالیت های قرآنی به ویژه در سال های اخیر داشته و تصوری که ما از فعالیت های قرآنی ارتش داشتیم امروز با حضور در این جمع به آن رسیدیم.
 
حجتالاسلام والمسلمین محمدی رشته حفظ را انتقال قرآن کریم به ذهن عنوان و تصریح کرد: اگر قرآن از ذهن به قلب انسان منتقل شود به نور تبدیل خواهد شد و ضمن رسوخ در روح انسان، در رفتار او نیز متجلی خواهد شد و آنگاه می توان به این فرد حامل قرآن گفت.
 
وی در ادامه با بیان این که باید این مراحل گذرانده شود تا فردی حافظ قرآن کریم شود، افزود: باید به کارکرد عملی حفظ قرآن کریم توجه ویژه شود و ما در این راستا به دنبال حافظ، حامل و عامل به قرآن کریم هستیم.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فعالیت های قرآنی، خاطرنشان کرد: همانگونه که معظم له نیز تأکید دارند باید با گسترش فعالیت های قرآنی و انس بیشتر با آن، رفتار و اخلاق قرآنی در جامعه متجلی شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار