کوچ " تمام من همه عدو" از خوزستان به تهران

نمایش "تمام من همه عدو" داستان یک پیرمرد ایرانی و یک پیرمرد عراقی است که سی سال در کنار هم زندگی کرده اند.
کد خبر: ۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶ - 13July 2013

کوچ

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نمایش "تمام من همه عدو" با موضوع دفاع مقدس اجرای عمومی خود را از 29 خرداد آغاز کرده است. نویسندگی و کارگردانی این نمایش برعهده مرتضی شاه کرم است و علی قابشی با همراهی کارگردان بازیگری آن را انجام می دهد.

دراین نمایش علی امیدوار به عنوان مشاور کارگردان، حامد نساج بخارایی به عنوان دستیار کارگردان، سید محمد حسین مرعشی پوربه عنوان مسئول موسیقی، عاطفه تندل به عنوان مدیرصحنه ، سعید یاسی پوربه عنوان طراح پوستر و بروشور فعالیت می کنند.

نمایش" تمام من همه عدو" برگزیده چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر و برگزیده شده در دومین یادواره تجلی بصیرت است و درجشنواره تئاتر مقاومت خرمشهر دو جایزه در زمینه نویسندگی و بازیگری را از آن خود کرده است.

شیوه اجرایی این اثر رئالیسم جادویی است و موضوع آن مقاومت مظلومانه ساکنان مناطق جنگ زده در جریان جنگ تحمیلی است.

نمایش "تمام من همه عدو" داستان دو پیرمرد را روایت می کند که سی سال است در کنار هم زندگی می کنند. یکی از این پیرمردها ایرانی و دیگری عراقی است. پیرمرد ایرانی پیرمرد عراقی را اسیر خود کرده تا انتقام خانواده شهیدش را از او بگیرد اما به تدریج حس انتقام از وجود پیرمرد خارج می شود و جای خود را به علاقه و وابستگی می دهد.

مرتضی شاه کرم از اهالی خرمشهر است و جنگ را از نزدیک تجربه کرده و آن را به خوبی می شناسد . این طور که می گوید به این دلیل وارد حوزه نمایش شده تا بتواند پیام مردمش را به به گوش همه برساند و به عنوان یک فرد آگاه که جنگ را از نزدیک تجربه کرده است از تحریف هایی که در این زمینه پیش می آید جلوگیری کند.   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار