نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

بسیج سازندگی باید در حماسه اقتصادی پیشگام باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بسیج سازندگی باید اولین قدم را در حماسه اقتصادی بردارد و نشان دهد که این کار شدنی است؛ بقیه دستگاه ها و نهاد ها هم متعاقباً در پی تحقق این حماسه خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ - 13July 2013

بسیج سازندگی باید در حماسه اقتصادی پیشگام باشد

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مرکز اطلاع رسانی بسیج سازندگی، محمد اسماعیل کوثری،  جهاد سازندگی را نهادی دست پرورده بنیانگذار کبیر انقلاب و جهادی به تمام معنا در خدمت به اقشار روستایی و مستضعف جامعه دانست و گفت: متأسفانه در زمان مجلس ششم و دولت اصلاحات، این نهاد مقدس با بهانه از بین بردن موازی کاری ها و در اصل به دلیل عناد با آثار و دستاوردهای امام راحل در وزارت جهاد کشاورزی ادغام شد.

وی این اقدام مجلس ششم را بسیار ناشایست و ناپسند توصیف کرد و افزود: پس از این اتفاق، کار رسیدگی و خدمات رسانی به محرومان و روستائیان بر زمین ماند و با تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری تا حدودی پیگیری وظایف جهاد سازندگی بر عهده این سازمان نهاده شد.

کوثری ادامه داد: اقداماتی که بسیج سازندگی به انجام می رساند، تا حدودی خلاء وجود جهاد سازندگی را پر می کند اما تنها در صورتی می تواند همچون جهاد سازندگی وسعت برنامه های خود را افزایش دهد که به صورت قانونی برای آن تشکیلاتی تعریف شود، ردیف مستقلی برای آن در نظر گرفته شود و وظایف و اختیارات آن دقیقاً همچون جهاد سازندگی مشخص شود. در این صورت می توان امیدوار بود که بسیج سازندگی بتواند در تمامی ابعاد جایگزین جهاد سازندگی شود.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص نقش بسیج سازندگی در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: بسیج سازندگی با فعالیت و حضور همه جانبه، باید آثار جهادی و حماسی این حضور را در اکثر روستاها به نمایش بگذارد و در عمل حماسه ای را که مد نظر مقام معظم رهبری است خلق کند.

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار