سردار جلالی مطرح کرد؛

«نمایش قدرت نیروهای مسلح» و «رعایت مولفه‌های پدافند غیرعامل» عوامل دفع حمله نظامی به کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اینکه دشمنان حمله زمینی را علیه کشورمان منتفی می‌دانند، ناشی از نمایش قدرت نیروهای مسلح کشورمان است و لبخند سیاسی نیست.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ - 23October 2016
«نمایش قدرت نیروهای مسلح» و «رعایت مولفه‌های پدافند غیرعامل» عوامل دفع حمله نظامی به کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دومین جشنواره علمی سلمان فارسی(پدافند غیرعامل) که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: اینکه دشمنان حمله زمینی را علیه کشورمان منتفی می‌دانند ناشی از نمایش قدرت نیروهای مسلح کشورمان است و لبخند سیاسی نیست.

وی افزود: اینکه هیچ آسیبی در حملات نظامی نمی‌بینیم و آمریکا به عنوان کشوری با انباشتی از سلاح و مهمات قادر نیست در عرصه نظامی حمله کند ناشی از رعایت مولفه‌های پدافند غیرعامل است.
 
جلالی خاطرنشان کرد: تهدیدات امروز مخلوق تحولات علمی است زیرا در شرایط فعلی با طیفی از تهدیدات مواجه هستیم که تکنولوژی محور و دانش محور است.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: ما در دفاع در دنیا سرآمد هستیم زیرا خودکفا و خوداتکا هستیم؛ هرچند ممکن است در برخی حوزه‌ها ضعف‌هایی هم داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: با دشمنی‌های آمریکا و تهدیدها نباید سطحی و ژورنالیستی برخورد کنیم. استراتژی‌های دشمن و دفاع در برابر آن‌ها موضوعاتی است که باید در دانشگاه‌ها به صورت عمقی به آن پرداخته شود.
 
جلالی گفت:‌ آمریکایی‌ها کنترل اطلاعاتی را در پوشش خدمت انجام می‌دهند، به عنوان مثال تولید علم را از طریق مقالات ISI کنترل می‌کنند. 
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: اینکه عنوان می‌کنند در FATF به دنبال کنترل منافع حاصل از قاچاق و تروریسم هستند و برای کنترل آن رژیم صهیونیستی و عربستان را به عنوان ناظر در منطقه معرفی می‌کنند، نشان از سیاسی بودن موضوع است و مسائل حقوقی و فنی مطرح نیست چرا که این‌ها خود مظهر تروریسم هستند.
 
وی بیان کرد: سخن از تهدید فقط به توپ و تانک محدود نمی‌شود زیرا امروز سلطه، اشراف و کنترل در درون حوزه‌های مالی، پولی، علمی و سایر حوزه‌ها وجود دارد.
 
جلالی خاطرنشان کرد: اگر ما مدعی ایجاد الگوی تمدن ایرانی اسلامی هستیم باید برای حوزه‌های مورد اشاره و کارکردهای آن‌ها برنامه داشته باشیم.
 
وی در پایان اظهار داشت: در پدافند غیرعامل با مفهوم تهدید از جنس متکی به دشمن مواجه هستیم؛ تهدیدات دائم در حال تغییر هستند به نحوی که در 25 سال اخیر سرعت زیادی در حوزه تهدیدات ایجاد شده لذا تهدیدات گذشته را نمی‌توانیم مبنا قرار دهیم.
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار