دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب/ حمله تروریست‌های جبهه‌النصره به لاذقیه ناکام ماند

نیروهای ارتش سوریه عملیات خود را علیه تروریست‌ها در نقاط مختلف این کشور ادامه می‌دهند و موفق شده‌اند، کنترل مناطق زیادی را در حومه دمشق و حلب به دست گیرند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ - 15October 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، دیده‌بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه به پیشروی جدیدی در مناطق شرقی حلب دست یافته و نواحی شمالی و شمال شرقی این مناطق را زیر آتش توپخانه‌ای خود قرار دادند.  
 
بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این پیشروی مهم‌ترین دستاورد ارتش سوریه از یک هفته پیش است که هدف از آن ایجاد راه نفوذ جدیدی به فرودگاه حلب در شرق این شهر است.
 
از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش سوریه شهرک دیرخیبة را در حومه غربی دمشق آزاد کرد. در همین خصوص یک منبع میدانی اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش سوریه با عناصر تروریستی جبهه النصره در شهرک دیرخیبة به شدت درگیر شدند؛ که در جریان این درگیری تروریست‌ها متحمل تلفات زیادی شده و به سمت مناطق خان‌ الشیح و زاکیه عقب نشینی کردند.
 
خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه عملیات خود علیه تروریست‌ها را در نقاط مختلف این کشور ادامه داده و کنترل مناطق زیادی را در حومه دمشق و حلب به دست گرفتند.
 
سانا در ادامه خبر داد که در پی عملیات ارتش سوریه در مناطق «شیخ سعید» و «الفردوس» 42 تروریست به هلاکت رسیده و 30 تن دیگر زخمی شدند.
 
خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهه‌النصره را در مناطق الناجیه و البدامه هدف قرار داده و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و تجهیزات آنان را منهدم کردند.
 
نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیاتی دیگر خطوط اصلی امداد رسانی تروریست‌های جبهه النصره مستقر در الکبانی واقع در شمال لاذقیه تا اطراف حماه و ادلب را قطع کردند.
 
از سوی دیگر نشست بین‌المللی در خصوص بحران 66 سوریه نیز امروز شنبه در لوزان سوئیس با مشارکت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، عراق، مصر و قطر برگزار می‌شود.
 
با توجه به تجربه تلخ برقراری آتش‌بس در سوریه و نقض آن از سوی تروریست‌ها و آمریکا برای سه بار متوالی، موضوع اصلی نشست لوزان نباید «آتش‌بس» باشد، بلکه باید موضوعات مهمی، چون قطع حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه و... از تروریست‌ها مورد بحث و مذاکره قرار گیرد.
 
این درحالی است که جانشین سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به نتایج این نشست دست کم برای دستیابی به توافق آتش‌بس موقت در سوریه وجود دارد؟ تصریح کرد: برقراری آتش‌بس اولویت این نشست است تا شرکت کنندگان در سایه آن بتوانند به مسائل دیگر از جمله کمک‌رسانی و فراهم کردن زمینه از سرگیری گفت‌وگوهای صلح بپردازند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار