حجت‌‌الاسلام‌ ‌سید‌علی خمینی مطرح کرد؛

ضرورت جدا نشدن آرمان‌های انقلاب از جریان عاشورا

نوه حضرت امام خمینی (ره) گفت: قیام امام خمینی (ره) برخاسته از نهضت عاشورا بود و نباید آرمان‌های انقلاب از جریان عاشورا جدا شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵ - 15October 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت‌‌الاسلام‌ و‌المسلمین سید‌علی خمینی روز 12 محرم را آغازگر قیام حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: در این روز امام توسط رژیم شاهنشاهی دستگیر شد و قیام 15 خرداد شکل گرفت و ثمره این دستگیری منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به شباهت‌های قیام سیدالشهدا و امام خمینی (ره)، افزود: در شرایط نامناسب اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضرت سیدالشهدا و حضرت امام (ره) قیام کردند که در نخستین مورد شباهت این قیام‌ها باید خالی شدن اسلام از محتوا را مدنظر قرار داد، به‌نحوی‌که شاید حاکم اسلامی بر سرکار بوده ولی جامعه هیچ‌گونه بویی از اسلام نبرده بوده است.

یادگار حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: یزید و محمدرضا شاه به آیین اسلام بی موالات بوده‌اند و با شرب خمر و برخورد با زنان عیاش احکام اسلام را رعایت نمی کردند که به‌مرور زمان کل احکام اسلام مندرس شده بود.

وی بابیان اینکه در زمان شاه پای غرب و شرق به کشور بازشده بود و برخی می‌گفتند که سیاست از دیانت جداست و نباید روحانیت در امور سیاست دخالت کنند، تصریح کرد: یزید و شاه خلافت را موروثی کرده بودند و محور آنها ثروت‌اندوزی شده بود و اینکه بارها حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تأکید دارند که مسئولان انقلاب باید زندگی‌شان در چارچوب زندگی متوسط باشد برگرفته از این موضوع است.

حجت‌الاسلام خمینی خاطرنشان کرد: توقف اشرافی‌گری دومین شباهت قیام سیدالشهدا و امام خمینی (ره) به‌حساب می‌آید، البته این بدین معنی نیست که اسلام با ثروت مخالف است ولی آنچه دنیای سرمایه‌داری را با مشکل روزی روبه‌رو خواهد کرد اختلاف طبقاتی، تبعیضات اجتماعی و سیاسی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم فقر و مشکلات را تحمل خواهند کرد ولی تبعیض را نخواهند پذیرفت، گفت: 99 درصد ثروت دنیا در اختیار یک درصد مردم جهان است، این یعنی اکثر مردم دنیا قشر ضعیف و آسیب‌پذیر هستند و زندگی اشرافی نتیجه اختلاف طبقاتی و تبعیض است.

نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ‌پیشرفت غرب را می‌پذیریم ولی این دلیل نمی‌شود کورکورانه و چشم‌بسته راه آنها را طی کنیم، ادامه داد: برای خدا بودن، پرهیز از مصلحت‌اندیشی راحت‌طلبانه و ولایت‌مداری سه رکن اصلی قیام سیدالشهدا و امام خمینی (ره) بوده است.

حجت‌الاسلام ‌خمینی خاطرنشان کرد: قیام امام خمینی (ره) برخاسته از نهضت عاشورا بوده ‌و نباید گذاشته شود انقلاب از عاشورا جدا شود و این انقلاب و آرمان‌هایش با عاشورا حفظ خواهد شد.

 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار