مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

حماسه دفاع مقدس سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌کند/حوزه و دفاع مقدس دو جریان تحول‌آفرین هستند

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت:‌ با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ناب حسینی می‌توانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه تعمیق کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ - 23September 2016

حماسه دفاع مقدس سبک زندگی اسلامی را ترویج می‌کند/حوزه و دفاع مقدس دو جریان تحول‌آفرین هستند

به گزارش دفاع پرس از قم، حجتالاسلام یحیی کمال طی سخنانی در نشست تخصصی مبلغان نخبه با موضوع مشهودات غیرمستند در عزاداری عاشورا که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در سخنی فرمودند امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات هستند، بنابراین تأسی به ایشان سبب هدایت و سعادت افراد میشود.

وی خاطرنشان کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، حماسههایی که از سوی رزمندگان به جای مانده نشأت گرفته از فرهنگ ناب حسینی و عاشوراست.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دفاع مقدس و عاشورا حماسه بودند، گفت: تقارن برگزاری این نشست و هفته دفاع مقدس بسیار مبارک است، این دو مناسبت تحولآفرین و جریانساز در جامعه اسلامی آن دوران بودند.

وی عنوان کرد: هدایتگری، ظلمستیزی، بصیرتافزایی، دشمنشناسی و دشمنستیزی از ویژگیهای بارز این دو حماسه است، بنابراین باید از این ویژگیهای مشترک استفاده کرده و بتوانیم آثار و شعائر عظیم کربلا و دفاع مقدس را حفظ کنیم.

کمال با اشاره به وجه مشترک نخبگان تبلیغی و رزمندگان دفاع مقدس، گفت: نخبگان تبلیغی از ویژگیهایی مانند هدایتگری، ظلمستیزی و حفظ شعائر دینی و اسلامی از تحریف و آسیبها برخوردار هستند که در رزمندگان نیز این شاخصهها تبلور داشته و آنها نیز حامی و حافظ اسلام، هدایتگر و دشمنستیز بودند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان تلاش کردند تا اسلام حفظ شود، دشمن بر کشور مسلط نشود، امیدواریم بتوانیم این حماسهها را حفظ کنیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به اهمیت حفظ حماسه دفاع مقدس و عاشورا اشاره کرد و افزود: با حفظ ارزشهای دفاع مقدس و فرهنگ ناب حسینی میتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه تعمیق کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار