یادواره شهید امیر سرلشکر «داود احمدی بیغش» برگزار شد

همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس یادواره شهید امیر سرلشکر «داود احمدی بیغش» تحت عنوان برنامه آبروی کوچه‌ها افتخار محله‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹ - 23September 2016

یادواره شهید امیر سرلشکر «داود احمدی بیغش» برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، شامگاه پنجشنبه یادواره شهید امیر سرلشکر داود احمدی بیغش در توره با حضور جمعی از مسئولان و خانوادههای معظم شهدا در منزل این شهید برگزار شد.

شهید داود احمدی بیغش در نخستین روز از خردادماه سال 1342 در خانوادهای مذهبی و متدین در شهرستان شازند ار توابع استان مرکزی دیده به جهان گشود و با شروع جنگ راهی جبههها شد.

آخرین بار که به جبهه رفت اسفند 1366بود. او به جبهه سومار رفت. چند روز بعد، پس از شناسایی منطقه دشت سومار، طی چند مرحله به همراه فرمانده قرارگاه و فرمانده لشکر ذوالفقار برای بررسی نهایی جوانب مختلف انجام یک عملیات، در 15 اسفند 1366 عازم منطقه مذکور شدند، اما در حین شناسایی، جمع چند نفری آنها مورد حمله خمپاره دشمن قرار گرفت و به سبب اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر، داود احمدی به شهادت رسید.

پیکر شهید احمدی بیغش در 16 اسفند 1366 به شهر اراک منتقل و در 17 اسفند 1366 در زادگاهش، روستای توره به خاک سپرده شد.

چند خطی از وصیتنامه شهید:

جنگیدن در راه خدا شیرین است و شهادت به مراتب شیرینتر. شهادت فوز عظیمی است که افراد بشر و خاکی از درک آن عاجزند و آنان که رفتهاند و با روی خونی به حق واصل شدند، لذت این امر عظیم را میدانند.

عزیزان، نکند در سوگم ناراحت باشید و بگویید بیچاره رفت؛ چرا که شهادت بهترین صورتی است که میتوان دنیای فانی را ترک نمود. همه میروند و هرکسی به راهی و این افضل و اکمل راه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار