در نشست خبری جشنواره فیلم مقاومت عنوان شد؛

اکران فیلم مدافعان‌حرم در سه هزار نقطه کشور/ انتخاب چهره سال مقاومت جهان اسلام

نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور «محمد خزایی» دبیر این رویداد سینمایی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ - 18September 2016

اکران فیلم مدافعان‌حرم در سه هزار نقطه کشور/ انتخاب چهره سال مقاومت جهان اسلام

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری چهاردهین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت صبح امروز با حضور«جواد جباری» مدیرعامل بنیاد روایت، «محمد خزاعی» دبیر جشنواره و «یزدان عشیری» مدیر روابط عمومی با حضور خبرنگاران در سالن اسوه برگزار شد.

عشیری در ابتدای این جلسه ضمن خوشآمدگویی به خبرنگاران، اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت میراث ارجمندی است که از شهدا به جا مانده است. مسیر و دیدگاه جشنواره نیز در این راستا است. بر همین اساس پوسترهای این جشنواره در ابتدای جلسه با حضور سرکار خانم اسدی، همسر شهید مدافع حرم «طباطباییمهر» رونمایی خواهد بود.

همسر شهید طباطباییمهر پس از رونمایی از پوسترهای جشنواره مقاومت، اظهار داشت: من برای خودم توفیق میدانم که رونمایی از پوسترهای عزیزان را انجام میدهم؛ که اگر این حرف غلو نباشد زنده نگهداشتن اسلام بسته به حفظ یاد و خاطر و فهماندن شهدا در جامعه است.

جباری، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مقاومت در نشست خبری این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره متعلق به رزمندگان، خانوادههای آنها و شهداست. هر جشنوارهای در جمعهای محدودی برگزار میشود؛ اما رسانهها این حرکتهای فرهنگی را در جامعه بسط میدهند.

وی افزود: بنای اصلی جشنواره مقاومت در انعکاس رشادتها، فداکاریها و مقاومتهای کسانی است که سالیان سال پس از انقلاب در مقابل استکبار ایستادگی کردند. اگر امروز جمهوری اسلامی در دنیا به عنوان یک منطقه امن تلقی میشود نشأت گرفته از مردان رشیدی است که پا در رکاب امام(ره) ایستادند؛ تا این اتفاق بزرگ را به نفع اسلام رقم بزنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت با اشاره به فرازهایی از بیانات امام خمینی (ره) گفت: نباید پیام امام (ره) را یادمان برود که اگر امروز توفیقی حاصل شده است از آیندهنگری ایشان بوده است. امام فرمودند «ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم». انگشت اشاره امام به سمت آینده بود و ما امروز شاهد این آیندهنگری هستیم.

وی تاکید کرد: بعد از گذشت سالیان سال از جنگ بارقههایی از بیانات و جهان بینی امام (ره) در سوریه و افغانستان، یمن و فلسطین را با تشکل بسیج با عنوان مختلف میبینیم. اتفاقات اخیر منطقه به واسطه حضور بسیج مردمی است. هدفگیری جشنواره ما بر اساس نکات مورد نظر امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

خزاعی، دبیر جشنواره مقاومت در ادامه این نشست با بیان اینکه شاید به ظاهر جنگ تمام شده باشد، اما مبارزه ادامه دارد، گفت: زمانی که بچههای انقلاب احساس کردند که باید جشنوارهای مستقل به مسائل انقلاب بپردازد، «جشنواره مقاومت» آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تغیر و تحولات منطقه و احساس نیاز به برنامهریزی جدی برای فیلمسازان منطقه باعث به وجود آمدن جشنواره مقاومت شد. ما در جشنواره به دنبال اهداف بزرگی برای تجمیع هستیم. فیلمسازان مستقل دنیا در دنیا جایگاه خاصی ندارند و معمولا آثارشان مهجور میماند.

دبیر جشنواره مقاومت خاطرنشان کرد: در هیچ جشنوارهای در دنیا فیلم ضدصهیونیستی به نمایش گذاشته نمیشود. قطعا همه جشنوارهها با سیاستگذاری خاصی برگزار میشوند. فیلمسازان مستقل جهان میتوانند یک پاتوق فرهنگی داشته باشند؛ که امیدواریم بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که فیلمسازان مستقل بدانند جایگاهی برای نمایش آثارشان وجود خواهد داشت.

وی گفت: جشنواره مقاومت امروز با برنامههای متنوع نقطه عطفی در تاریخ جشنواره خواهد بود. تقریبا 2900 اثر به جشنواره ارسال شد. 1117 اثر بین المللی به جشنواره رسید که فهمیدیم دنیا جریان مبارزه را بر علیه صهیونیست شروع کردهاند.

خزاعی خاطرنشان کرد: از بین آثار ایرانی و خارجی 2 هزار و 904 اثر در  طول جشنواره نمایش داده خواهد شد. در بخش داخلی در بخش جلوهگاه نور که مخصوص پدران و مادران شهدا بوده 200 اثر از شهرهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد. بخش قلم طلایی که مربوط به آثار تقریظی جهت اقتباس فیلمنویسی معرفی شده بود، نیز مورد استقبال ویژه قرار گرفت.

دبیر جشنواره مقاومت بیان کرد: در بخش بینالمللی 32 کشور جهان حضور دارند. 75 مهمان خارجی از 20 کشور مهمان حضور خواهند یافت. 11 فیلم ضدصهیونیستی، 20 فیلم با موضوع تهاجم و جنگ، 20 فیلم با موضوع فلسطین، و 10 فیلم با موضوع داعش به نمایش گذاشته میشود.

خزاعی همچنین اظهار داشت: نشستهای تخصصی سینماگران جهان اسلام در جشنواره برگزار خواهد شد. در حضور بینالملل جهش خوبی داشتیم. تعداد زیادی از فیلمسازان انقلابی منطقه در کنار هنرجویان ایرانی تحت آموزش فیلمسازی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: دوم مهر افتتاحیه در حوزه هنری و اختتامیه در برج میلاد برگزار خواهد شد و سخنرانان مختلفی هر روز در پردیس ملت سخنرانی خواهند کرد.

خزاعی گفت: جایزه ویژه «فرج الله سلحشور» و رونمایی از پک سه زبانه آثار سینمای دفاع مقدس برای کشورهایی مانند سوریه که شامل آثار برجسته سینمای دفاع مقدس است، رونمایی خواهد شد. تقدیر از خانوادههای مقاومت جهان اسلام و اهدای جایزه عماد مغنیه نیز بخش دیگر جشنواره است.

وی درباره انتخاب چهره سال مقاومت جهان اسلام نیز گفت: جایزه چهره مقاومت 2006 نمادین به «عبدالملک حوثی» دبیر جنبش انصارالله به نماینده مردم یمن اهدا خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت افزود: اکرانهای مردمی جشنواره با کمک جشنواره عمار که مدل موفق اکران مردمی است در سه هزار نقطه کشور میزبان نمایش فیلمهای شهدای مدافعحرم خواهند بود. همچنین هفتههای فیلم مقاومت در سراسر دنیا برگزار میشود؛ که تا به امروز 47 هفته آن برگزار شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها