دعوت از ناوگروه ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا/ ناوهای ایتالیایی در جنوب ایران پهلو می‌گیرند

سرپرست هیئت نظامی کشور ایتالیا ضمن دعوت از ناوگروه‌ ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا گفت: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای ایتالیا در بنادر جنوبی ایران خواهیم بود.
کد خبر: ۹۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ - 06September 2016

دعوت از ناوگروه ایرانی برای حضور در سواحل ایتالیا/ ناوهای ایتالیایی در جنوب ایران پهلو می‌گیرند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، یک هیئت پنج نفره به ریاست دریادار روبرتو کیاماچلا جانشین معاون عملیات و رئیس اداره روابط بینالملل ارتش ایتالیا به منظور توسعه روابط فیمابین روز گذشته در ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش با دریادار سیاری دیدار کردند.

سرپرست هیئت نظامی کشور ایتالیا ضمن دعوت از ناوگروههای ایرانی برای حضور در کشور ایتالیا گفت: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای کشور ایتالیا در بنادر جنوبی و تحت حوزه ماموریتی نیروی دریایی ارتش ایران خواهیم بود.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اهمیت جایگاه ژئوپلیتیکی کشور ایتالیا در دریای مدیترانه خاطرنشان کرد: کشور ایتالیا در دریای مدیترانه حدود 8هزار کیلومتر مرز دریایی دارد و دریای مدیترانه با توجه به متصل کردن 2 تنگه بسیار مهم سوئز و جبل الطارق به یکدیگر از اهمیت سوق الجیشی بسیار بالایی برخوردار است.

دریادار سیاری با تاکید بر همکاری و تعامل در حوزه دریا با تکیه بر پیام صلح دوستی گفت: دریا ملتها را به هم نزدیک میکند و از آنجایی که دریای مدیترانه محل عبور کشتیهای تجاری و نفتکش بسیاری است، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا میکند.

سرپرست هیئت ایتالیایی نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در راستای ضایعه طبیعی زلزله ایتالیا گفت: قطعا نتیجه این گفتوگوها و دیدارها، توسعه تعامل و همکاری در حوزههای مختلف نظامی بین دو کشور ایران و ایتالیا خواهد بود.

وی ضمن دعوت از ناوگروههای ایرانی برای حضور در کشور ایتالیا افزود: در آینده شاهد پهلوگیری ناوهای کشور ایتالیا در بنادر جنوبی و تحت حوزه مأموریتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

گفتنی است، بازدید از دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر و نمایشگاههای دریایی کشورمان از دیگر برنامههای پیش بینی شده برای این هیئت ایتالیایی در کشورمان است.

بر اساس این گزارش در این هیئت ایتالیایی سرهنگ دوم میچله موکارو رئیس بخش دوجانبه در مناطق آسیا و آمریکا، سرهنگ دوم سالواتوره رئیس بخش همکاریهای نظامی و فنی اداره روابط بینالملل، سرهنگ دوم جیسونی رئیس میز ایران در معاونت عملیات ارتش ایتالیا، سرهنگ دوم سمرارو از معاونت اطلاعات ارتش حضور داشتند.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار