اختصاصی دفاع پرس/ با حکم سرلشکر صالحی؛

فرمانده جدید تیپ نوهد منصوب شد

سرهنگ «سیروس امان‌اللهی» طی حکمی از سوی فرمانده کل ارتش به‌عنوان فرمانده جدید تیپ 65 نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.
کد خبر: ۹۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 05September 2016

فرمانده جدید تیپ نوهد منصوب شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرهنگ سیروس اماناللهی بهعنوان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد (نیروهای ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

سرهنگ اماناللهی با پیشنهاد امیر پوردستان فرمانده نزاجا و با حکم امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش به این سمت منصوب شد. وی پیش از این بهعنوان جانشین فرمانده تیپ نوهد مشغول خدمت بود.

براساس این گزارش، پیش از این امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی فرماندهی نیروهای ویژه تیپ 65 نوهد را برعهده داشت.

تیپ 65 نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تراز جهانی جزو 10 نیروی قدرتمند کماندویی دنیا محسوب میشود، بهعنوان یک نیروی واکنش سریع مؤثر و مستقل توانسته با تجربهای بالغ بر چهار دهه بهعنوان نوک پیکان نیروی زمینی ارتش، توانمندهای خود را به اثبات برساند.

تکاوران تیپ 65 که به «کلاهسبزها» مشهورند در مأموریتهای ویژه نیروی زمینی با انجام تمرینهای سخت و طاقتفرسا نسبت به آمادهسازی و گذراندن دورههای مختلف نظامی اقدام کرده و قابلیت انجام هرگونه مأموریتی اعم از جنگ تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی، سقوط آزاد بر زمین، و فعالیت در هرگونه شرایط آب و هوایی، مناطق کویری و کوهستانی را دارا هستند.

کماندوهای زبده تیپ نوهد توانایی لازم را برای هدایت رزمی در 2 سطح تاکتیک و استراتژی داشته و در انطباق با شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، تاکنون مأموریتهای متنوعی را انجام دادهاند.

تکاوران تیپ 65 نزاجا در یک سال گذشته نقش مهمی را در آموزش گردانهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش ایفا کردند.

تیپ 65 نوهد در جریان رزمایش بیتالمقدس 28 عملیات ویژه و تخصصی خود را به نمایش گذاشت و طی آن ضمن اجرای عملیات هلیبرن و تاکتیکهای رزمی، عملیات رهایی گروگان را به نحو احسن انجام داد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها