در جلسه هم‌اندیشی سردار کارگر با مدیران رسانه‌های کشور مطرح شد؛

نظرات مدیران رسانه‌های کشور در‌باره هفته دفاع مقدس/ جنگ را درست بنویسیم نه درشت

نظرات مدیران رسانه‌های کشور در‌باره «هفته دفاع مقدس»، در نشست هم‌اندیشی سردار سرتیپ بسیجی «کارگر»، رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان شد.
کد خبر: ۹۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲ - 01September 2016

نظرات مدیران رسانه‌های کشور در‌باره هفته دفاع مقدس/ جنگ را درست بنویسیم نه درشت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در نشست هم اندیشی سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»، رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مدیران رسانههای کشور، با حضور «حجت الاسلام دعائی»، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، «حجت الاسلام مهاجری»، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، متقیان مدیرمسئول ایسنا، «سیدمجید هاشمی دانا»، سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس و نمایندگانی از سایر رسانهها برگزار شد.

«حجت الاسلام مهاجری» مدیر مسئول روزنامه اطلاعات گفت: هر سال که میگذرد احساس میشود باید بیش از گذشته به دفاع مقدس ارزش داده و برنامهریزی و سرمایهگذاری کرد چرا که نسل جدید به آن احتیاج دارد. افتخارات دفاع مقدس کامل و روشن بیان نشده است و باید مکتوب و با امکانات جدید رسانهای به نسل آینده منتقل شود.

وی با اشاره به فعالیتهای اخیر گروهک های ضد انقلاب گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا درباره نقش منافقین به عنوان ستون پنجم دشمن کار رسانهای انجام شود. جوانان ما درباره این گروهک سوالات زیادی دارند که وظیفه ما است به آنها پاسخ دهیم. منافقین در دوران دفاع مقدس گرای مناطق مختلف کشور را برای بمباران به رژیم بعثی میدادند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی افزود: نکته مهم دیگری که باید در این ایام به آن پرداخت نقش امام راحل (ره) به عنوان فرمانده کل قوا و فرمانده جبهه و جنگ است که باید بیشتر مطرح شود. نقش مقام معظم رهبری در ادامه این جریان و مدافعان حرم و کارهای بزرگی که با رهنمودها و سیاستهای درست ایشان باعث پیروزی مردم فلسطین، عراق، لبنان و یمن شده است  تدوین گردد.

مهاجری تاکید کرد: هفته دفاع مقدس باید مظهر نزدیکی دلها باشد و در این ایام به خدمات همه اقشار و افراد توجه شود.

«حجت الاسلام دعائی»، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات  نیز در ادامه این نشست با ذکر خاطرهای از اعزام اولین هیات روزنامه نگاری این روزنامه به جبهه اظهار کرد: اولین فعالیت مطبوعاتی ما در جنگ جهت تهیه نشریهای برای جبهه بود که هیاتی را برای مصاحبه با «شهید حسین خرازی» اعزام کردیم و ایشان به ما گفتند، «شما در تهران جنگ را درشت مینویسید، باید جنگ را درست بنویسید».

وی با اشاره به حاشیه سازی های اخیر در فضای هنری کشور گفت: مشابه اتفاقات به وجود آمده درباره موسیقی در دوران امام راحل (ره) نیز تکرار شده است. امام خمینی (ره) در این باره استفتائی راه گشا داشتند؛ ایشان در یک تدبیر تاریخی اجازه دادند تا گروهی متشکل از انواع سازها و آلات موسیقی بادی در محضرشان اجرای موسیقی زنده داشته باشند و سرود (ای شهید مطهر) خوانده شد. این اقدام حضرت امام (ره) باعث آرامش جامعه شد.

«علی قاسمی»، سردبیر مجله صبح صادق در ادامه این نشست اظهار داشت: نیاز امروز کشور ایجاد آمادگی برای انجام تحقق شعار سال است. در دوران دفاع مقدس تجمعی از عزم نخبگانی همراه با اقدام و عمل وجود داشت که باید آن را به عنوان یک الگو تطبیقسازی کنیم.

وی ادامه داد: راهکار حل موضوع اقتصاد، مردمی کردن آن است. در دوران دفاع مقدس جنگ را مردم اداره میکردند امروز نیز باید این راهبرد عملی شود.

«سیدعباس فاطمی»، مدیر بخش استانهای رسانه ملی نیز اظهار کرد: 80 درصد فرماندهان دفاع مقدس در رده فرمانده گردان که فتوحات بینظیری داشتند ناشناخته هستند علاوه بر آن رزمندگان بسیاری وجود دارند که هیچ کجا نامی از آنها برده نشده است. پیشنهاد میکنم رسانهها به این رزمندگان توجه بیشتری داشته باشند.

در ادامه این نشست نادری مدیر کل اخبار داخلی ایرنا نیز اظهار کرد: بیشترین اثر دفاع مقدس بر بخش فرهنگ بوده است. تلویزیون ما مرتب از جنگهای جهانی فیلم پخش می کند، اما خودمان کمترین آثار سینمایی درباره دفاع مقدس را تولید کردهایم.

همچنین «متقیان»، مدیرمسئول خبرگزاری ایسنا نیز در این هماندیشی گفت: دشمن نقاط ضعف ما را شناسایی میکند و برا ی ضربه زدن اقدام میکند اما ما خوبیها، صداقت و پاکی رزمندگان را به درستی روایت نکردیم.

«خدابخش»، نماینده معاونت صدا در ادامه این نشست افزود: ما باید دفاع مقدس را ثبت جهانی کنیم. دفاع ما در طول 8 سال در ابعاد مختلفی از بینظیرترین اتفاقات نظامی جهان بوده است که باید دنیا آن را بشناسد. پیشنهاد میکنم طرح جشنواره رسانه و دفاع مقدس در ادامه فعالیتهای هفته دفاع مقدس برای تجلیل از فعالان رسانه در این حوزه پیگیری شود.

«کریمیان»، مدیرمسئول نشریه حیات طیبه در پایان این جلسه هماندیشی گفت: اهمیت رسانه در جنگهای امروز بیشتر از گذشته است. باید بسترهایی فراهم شود تا نمایندگان رسانههای مختلف بتوانند برای پوشش مناسب اخبار در مناطق بحرانی منطقه  حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها