فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) عنوان کرد؛

احداث بیش از 46 درصد مخازن آب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: بیش از 46 درصد مخازن آب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) احداث شده و سطح وسیعی از مسیرهای مهار و انتقال آب نیز از سوی این قرارگاه در حال ساخت است.
کد خبر: ۹۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ - 31August 2016

احداث بیش از 46 درصد مخازن آب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دعوت از وزیر نیرو و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به بررسی بحران آب و امنیت آن پرداخت.

در این جلسه که سهشنبه نهم شهریور برگزار شد، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) با ارائه گزارشی از اقدامات و عملیات اجرایی حوزه آب از جمله احداث سدها و خطوط انتقال آب، اظهار داشت: از مرز آذربایجان غربی تا خوزستان پروژههای بسیاری وجود دارد که 17 سد، 147 کیلومتر تونل، 600 کیلومتر کانال و خط انتقال بخشی از آنهاست و 13 هزار نفر با استفاده از 5 هزار دستگاه ماشینآلات در آنها فعالیت میکنند.

وی افزود: بیش از 46 درصد مخازن آب توسط قرارگاه احداث شده و سطح وسیعی از مسیرهای مهار و انتقال آب نیز از سوی این قرارگاه در حال ساخت است.

پس از ایراد سخنان سردار عبداللهی، اعضای کمیسیون کواکبیان، جاسمی، شوشتری، برزگر، صفاری، ذوالنوری، نانواکناری، برومندی، حسن بیگی و نقوی حسینی در خصوص مشکلات آب شرب و کشاورزی پیشنهاد خود را مطرح کردند.

بر اساس این گزارش، سرمایهگذاری لازم برای استحصال آب شیرین از دریا و افزایش سهم ایران از آب دریا، تغییر الگوهای آبیاری در تمام سطوح کشاورزی و مناطق کشور، مدیریت توزیع آب با توجه به مسائل و حساسیتهای اجتماعی و فرهنگی، عدم صدور مجوز احداث کارخانجات و صنایعی که به آب نیاز دارند در مناطق کم آب، تخصیص اعتبارات لازم جهت استحصال آب از فاضلاب، تغییر کلیه الگوهای مصرف آب در بخشهای شرب، صنعتی و کشاورزی و تشکیل کمیته ویژه آب متشکل از وزارتخانههای نیرو، کشاورزی، نفت و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به ابعاد امنیتی موضوع از جمله پیشنهادهای کمیسیون بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها