مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

گردشگری دفاع مقدس در خوزستان توسعه می یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: به دنبال توسعه گردشگری در استان با هدف تقویت ارزش‌های دینی و دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۹۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ - 31August 2016

گردشگری دفاع مقدس در خوزستان توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، خسرو نشان ضمن تاکید  بر توسعه همکاری میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان با هدف برنامهریزی مستمر و جدی در زمینه میراث و گردشگری دفاع مقدس، اظهار داشت: این سازمان از آمادگی لازم به منظور انعقاد تفاهمنامهای مشترک در این زمینه برخوردار است و زیر ساختهای مورد نیاز را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به تقارن هفته میراث فرهنگی و دفاع مقدس به شرح برنامههای پیشنهادی به این مناسبت پرداخت و اضافه کرد: باید در نامگذاری روزهای هفتهی گردشگری، روزی را به نام گردشگری دفاع مقدس اختصاص داد.

نشان، راهاندازی موزه سیار را با هدف نمایش صحنهها، خاطرات و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس پیشنهاد کرد و افزود: این موزه سیار با همکاری اداره کل راهآهن در قالب واگنهای قطار حاوی آثار و خاطرات ارزشمند، در مسیرهای اهواز، اندیمشک، خرمشهر و ماهشهر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین موضوع گردشگری آبی با محوریت دفاع مقدس را مطرح کرد و گفت: راهاندازی گشت آبی به همراه کاروان گردشگری آبی دفاع مقدس در مسیر رودهای بهمنشیر، اروند و کارون همزمان با سالروز شکست حصر آبادان میتواند با هدف توسعه گردشگری بسیاری از ظرفیتهای ارزشمند این مناطق را در معرض دید عموم مردم قرار دهد.

وی همچنین برگزاری تور گردشگری خارجی برای فعالان گردشگری کشور صربستان به عنوان یکی از بازارهای هدف استان در زمینه گردشگری بینالمللی با هدف بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را پیشنهاد کرد.

نشان بر برگزاری نخستین سمپوزیوم هنر و صنعت با محوریت خلاقیت هنری با استفاده از منابع و ضایعات فلزی پالایشگاه آبادان به عنوان اقدامی ماندگار در حوزه حفظ ارزشهای دفاع مقدس و ایجاد زمینههای خلق و نمایش آثار هنری با الهام گرفتن از نمادهای میراث فرهنگی استان تاکید کرد و خواستار همکاری همهجانبه وزارت نفت، استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها